Na ulicach Wrocławia od sierpnia 2001 r. spotkać można krasnale. Stały się one niewątpliwą atrakcją miasta. Liczba krasnali waha się – wciąż pojawiają się nowe – także te we franczyzie.
W marcu 2008 roku pod szyldem Krasnal powstał pierwszy sklep z rodziny Społem Wrocław. To placówka typu convenience, która powstała w ramach nowego projektu sieci. Jego promocję oparto na temacie wrocławskich Krasnali. Ufundowano rzeźbę Krasnalicy, która stanęła wewnątrz sklepu. Dzięki temu udało się zainteresować lokalne media i szum wokół pierwszej Krasnalicy we Wrocławiu wykorzystać do pokazania nowego sklepu. Sklepy Krasnal to z założenia małe, wygodne placówki o powierzchni sprzedażowej nie przekraczającej 100m2, ze sprawną i miłą obsługą, oferujące duży wybór dań gotowych oraz produktów impulsowych, a także świadczące szeroki zakres usług dodatkowych.
W kwietniu w Sklepach Krasnal rozpoczął się system lojalnościowy: „Krasnalowe Zakupy”. Klienci sklepów otrzymują karty z indywidualnym krasnalowym numerem, dzięki którym mogą gromadzić punkty, a następnie wymieniać je na bony zakupowe oraz nagrody specjalne. Dla wszystkich uczestników „Krasnalowych zakupów” przewidziane są liczne niespodzianki i atrakcje. System lojalnościowy oparty jest o mechanizm centralnego zarządzania- KC firmę. Opiera się o indywidualnie oznaczone karty klienta. Każda karta posiada indywidualny kod kreskowy dzięki, któremu klient może gromadzić punkt na swoim koncie. Klient może gromadzić punkty standardowe oraz punkty specjalne. 1 punkt standardowy naliczany jest od kwoty 5 zł. Punkty specjalne naliczane są za zakup określonych produktów.
Pod brandem Krasnal Społem na razie działają trzy placówki własne. W samym 2009 roku ma jednak powstać pięć kolejnych. Wrocławski PSS Społem Centrum planuje także uruchamiać nowe Krasnale przy współpracy z zewnętrznymi partnerami na zasadzie franczyzy. W pierwszym etapie poszukiwani są głownie partnerzy z terenu Dolnego Śląsk
Agnieszka Grabuś, 23 kwietnia 2009 r.