Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 29 czerwiec 2018

Foto: Fotolia

Chcesz zareklamować swój produkt i zdecydowałeś się na działania w internecie? Wdrożyłeś kampanię AdWords i nie widzisz efektów? Reklamy Google mają wiele opcji i funkcji, w których łatwo się pogubić. Odpowiednia optymalizacja kampanii AdWords pomoże Ci osiągnąć oczekiwane rezultaty. Wszystkie ustawienia kampanii są cały czas dostępne i można je modyfikować. Ważne aby na bieżąco monitorować i ulepszać kampanię, wtedy przyniesie najlepsze efekty. Dowiedz się jak to zrobić.

Czym jest optymalizacja kampanii AdWords?

Naturalne jest, że jeżeli dany produkt się nie sprawdza firmy go modyfikują i poprawiają. Produkt przechodzi testy i na tej podstawie wyciągane są wnioski oraz wprowadzane zmiany. Identycznie jest z kampaniami AdWords – trzeba je ulepszać i modyfikować czyli optymalizować. Optymalizacja AdWords to podstawa funkcjonowania kampanii. Na pierwszym etapie planowania akcji, nie mamy kompletu danych i dopiero wygenerowanie ruchu z kampanii pozwala nam go zebrać i na tej podstawie podejmować decyzje. Celem jest na tyle trafne dotarcie do zainteresowanych z danym produktem, aby uzyskać jak największy wzrost z inwestycji. I na tym polega optymalizacja kampanii AdWords. By osiągnąć ten cel należy stale monitorować i modyfikować kampanie.

Kampania reklamowa AdWords a typy kampanii

Typ kampanii wpływa na to, gdzie  i jakie reklamy klienci będą ją widzieli. Kampanie reklamowe można kierować na sieć wyszukiwania lub na sieć reklamową. W Google występują również kampanie produktowe, wideo lub kampanie promujące aplikacje. Wybór typu kampanii powinien być ściśle związany z celami reklamowanymi.

Dostępne cele:
•    sprzedaż
•    potencjalni klienci
•    ruch w witrynie
•    rozważenie zakupu danego produktu
•    świadomość i zasięg marki
•    reklama aplikacji

W zależności od tego na jaki typ kampanii się zdecydujesz – masz dostępne określone cele. Sprawdź czy Twoja działająca kampania reklamowa AdWords jest nakierowana na trafne cele, według poniższych wytycznych.

Kampanie w sieci wyszukiwania są dobrym rozwiązaniem jeśli chcesz wyświetlać reklamy obok wyników wyszukiwania Google albo dotrzeć do osób, które szukają konkretnego produktu bądź usługi. Tworząc taką kampanię wybierz najpierw cel, do którego chcesz zachęcić swoich klientów. Dostępne cele w tym przypadku to:
- sprzedaż,
- potencjalni klienci,
- ruch w witrynie.

TWORZENIE KAMPANII W SIECI WYSZUKIWANIA:
1. Zaloguj się do swojego konta AdWords.
2. Wejdź w menu (po lewej stronie) w „kampanie”.
3. Kliknij przycisk „+” i „nowa kampania”.
4. W podpunkcie „typ kampanii” wybierz „sieć wyszukiwania”.
Po określeniu innych ustawień kampanii, utwórz grupę reklam i kliknij „zapisz i kontynuuj”.



Kampanie w sieci reklamowej Google pomogą Ci dotrzeć do klientów, którzy przeglądają www, sprawdzają pocztę na Gmailu czy oglądają teledysk na YouTube. To ponad dwa miliony witryn, w których możesz wyświetlać reklamy. Ty decydujesz czy targetujesz w konkretnym kontekście, wybranym odbiorcom czy danym lokalizacjom.
Dostępne cele w kampaniach w sieci reklamowej:
- sprzedaż,
- potencjalni klienci,
- ruch w witrynie,
- rozważenie zakupu danej marki,
- świadomość i zasięg marki.

TWORZENIE KAMPANII W SIECI REKLAMOWEJ:
1. Zaloguj się do swojego konta AdWords.
2. Wejdź w menu (po lewej stronie) w „kampanie”.
3. Kliknij przycisk „+” i „nowa kampania”.
4. W podpunkcie „typ kampanii” wybierz „sieć reklamowa”.
Po określeniu innych ustawień kampanii, utwórz grupę reklam i kliknij „zapisz i kontynuuj”.



Bardzo ważne by Twoje kampanie były trafnie kierowane, dlatego jeśli uważasz, że np. reklama wyłącznie w sieci wyszukiwania nie wystarczy zawsze możesz rozszerzyć ją na sieć reklamową. Kampanie w sieci wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową dają Ci możliwość jeszcze większego dotarcia do potencjalnego klienta. Wyświetlają się przede wszystkim w sieci wyszukiwania, ale gdy pod koniec dnia pozostaje jeszcze budżet reklamowy – działają w sieci reklamowej Google.

WŁĄCZENIE W KAMPANII SIECI WYSZUKIWANIA OBSŁUGI SIECI REKLAMOWEJ
1. Zaloguj się do swojego konta AdWords.
2. Wejdź w menu (po lewej stronie) w „ustawienia”.
3. Wybierz kampanię, która chcesz zmienić.
4. Rozwiń sekcję „sieci” i wybierz opcję „sieć reklamowa”, a następnie zapisz.


Optymalizując reklamę pamiętaj o jej typach. To bardzo ważne, by mieć świadomość gdzie kampania się wyświetli. Wtedy trafniej zaplanujesz grafikę, tekst czy call to action. Nie zapomnij, że przy określeniu typu kampanii musisz cały czas myśleć o jej głównym celu.

Kampania reklamowa AdWords – kilka praktycznych porad

Aby kampania AdWords przynosiła efekty musisz znać odpowiedzi na poniższe pytania:

Jak wybrać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe są jednym z głównych czynników decydujących o końcowym efekcie  pozycjonowania. Przede wszystkim musisz wybrać frazy optymalnie opisujące Twój produkt. Bardzo ważne jest to, żeby dobierając słowa kluczowe spojrzeć na ofertę oczami klienta i wybrać takie frazy jakie on prawdopodobnie wpisze w przeglądarkę. Warto skorzystać z Plannera Słów Kluczowych, który jest jednym z narzędzi od Google. Planner wyświetla przybliżoną średnią miesięczną wyszukań konkretnej frazy i podpowiada inne słowa. Jest to prosty w obsłudze program, który skutecznie pomaga przy planowaniu kampanii. Link do narzędzia: https://adwords.google.com/intl/pl_pl/home/tools/keyword-planner/


Pamiętaj, że skuteczny dobór fraz do kampanii polega na bieżącym optymalizowaniu słów kluczowych – można za pomocą Google Analytics sprawdzać jak wygląda zachowanie klienta, który wchodzi na stronę po wpisaniu konkretnych fraz. Jeżeli dane słowo kluczowe nie generuje sprzedaży – należy je usunąć z listy.

Co to są wykluczenia?

Wykluczenia pozwalają na uniknięcie sytuacji wyświetlania reklamy na niepożądane słowa kluczowe. Celnie wytypowane słowa kluczowe wpływają na efekt kampanii. Google AdWords  umożliwia zrezygnowanie z pewnych fraz, które nie pasują do Twojej marki lub nie spełniają celów reklamowych. Możesz wykluczyć treści na poziomie kampanii, ale i skorzystać z opcji wykluczenia treści na poziomie konta – zostaną one zastosowane do wszystkich kampanii jednocześnie.


Jak działa Wynik Jakości?

Tak zwany Wynik Jakości to narzędzie diagnostyczne od Google. Warto się nim kierować optymalizując kampanię. Analizując dane szczególną uwagę zwróć na trzy elementy: trafność reklamy, przewidywane CTR, jakość strony docelowej. Będzie to dla Ciebie podpowiedź nad czym jeszcze warto popracować, co zoptymalizować.
Jak sprawdzić Wynik Jakości w zależności od wersji AdWords, którą używasz dowiesz się tutaj: https://support.google.com/adwords/answer/2454010

Optymalizacja AdWords – popularne błędy


Poznanie najczęstszych błędów w prowadzeniu kampanii Google AdWords pomoże Ci w lepszej optymalizacji Twojej kampanii. Dowiesz się, których działań unikać i na co zwrócić uwagę.

•    Kierowanie reklam na niewłaściwą podstronę
Planując kampanię pamiętaj by kierować ją na podstronę, której reklama dotyczy. Jeśli producent aut reklamuje dany model samochodu, ważne aby klient, który kliknie w reklamę nie trafił na stronę główną firmy, na niej nie znajdzie bezpośrednio auta, które go zainteresowało. Reklama powinna być trafna, wtedy klient nie czuje się oszukany, a my ze swoją kampanią docieramy do osób naprawdę nią zainteresowanych. Dzięki czemu nie tracimy budżetu na komunikację do niewłaściwej grupy docelowej.

•    Niewykorzystanie wielości możliwości reklam Google
Ważne by wykorzystywać opcje jakie daje nam Google. Częstym błędem jest nieśledzenie konwersji i zachowań klienta na stronie. Działania wykonywane przez użytkowników pozwalają na optymalizację kampanii, dlatego warto zwracać na nie uwagę. Eksperci polecają także korzystanie z rozszerzeń oferowanych przez  AdWords. Według nich rozszerzenia pozwalają podnieść jakość kampanii.

•    Nieodpowiedni dobór słów kluczowych
Zwróć uwagę na to by frazy były precyzyjne. Zbyt ogólne i niedopasowane słowa kluczowe oraz niezastosowanie fraz wykluczających powoduje wyświetlanie się reklam pod niewłaściwymi hasłami i skutkuje docieraniem z komunikatem do osób niezainteresowanych produktem oraz zwiększa koszt kampanii.

•    Niewłaściwe ustawienia kampanii
Dobra optymalizacja kampanii AdWords wymaga odpowiednich ustawień na koncie AdWords. A przede wszystkim weryfikacji ich i bieżącego dostosowywania do działań i reakcji użytkowników. Niewłaściwe ustawienia zwykle wynikają z niewiedzy osób zarządzających kampanią, stąd warto przy bardziej skomplikowanych kampaniach zasięgnąć porady specjalisty. A jeśli sami zajmujemy się optymalizacją pamiętajmy by dbać o każdy szczegół. Wtedy kampania przyniesienie lepsze rezultaty.

Stale obserwuj wyniki kampanii, dostosowuj reklamę do zachowań konsumentów. Jeśli jakaś grafika nie działa na odbiorców tak jakbyś chciał – zmień ją. Pamiętaj tylko, że reklama powinna być na bieżąco optymalizowana. Google AdWords to skomplikowane i rozbudowane narzędzie, które daje ogrom możliwości. Warto z nich korzystać, zwiększać zasięgi reklamy i minimalizować jej koszty. Przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej wymaga odpowiedniej optymalizacji.


Tekst napisany we współpracy z firmą Eactive

Artykuły które powinny Ci się spodobać

Własny Biznes
Własny Biznes
Autor: / Październik 2, 2018
Własny Biznes
Autor: / Lipiec 14, 2018

A może te Cię zaciekawią

Aktualności
Autor: / Październik 11, 2018
Im się udało
Autor: / Lipiec 14, 2018
Aktualności
Autor: / Wrzesień 26, 2018

Prezentacje franczyz

Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 15.11.2018

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 28.11.2018

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 08.01.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą