Własny Bergson na dwa sposoby

Autor: Redakcja
Data dodania: 21 września 2010
Kategoria:
bergsonNa razie dużo większym zainteresowaniem cieszy się formuła współpracy wymagająca niższych nakładów inwestycyjnych, ale przynosząca także sporo niższe dochody.

Sieć sklepów z odzieżą i sprzętem sportowym Bergson rozwijana jest przez spółkę ACM. Zarządza ona obecnie 5 placówkami, zaś 36 jest w rękach franczyzobiorców. Jednak tylko 12 sklepów franczyzowych funkcjonuje na zasadach pełnej franczyzy, w której to inwestor pokrywa w całości koszty otwarcia oraz bieżącego funkcjonowania placówki. Pozostali franczyzobiorcy, prowadzący 24 sklepy, wybrali tzw. układ menedżersko-inwestycyjny.

Ten bardziej popularny wariant współpracy wymaga zdecydowanie niższych nakładów inwestycyjnych na starcie, gdyż część kosztów pokrywa ACM. Wartość inwestycji ze strony franczyzobiorcy może się wahać w przedziale 30-100 tys. zł w zależności od lokalu i lokalizacji. Niższe są także koszty bieżące, bowiem franczyzobiorca pokrywa jedynie wydatki związane z zatrudnieniem personelu.

W przypadku pełnej franczyzy wymagana jest natomiast całkowita inwestycja w przystosowanie lokalu, wyposażenie, gotówka na zabezpieczenie umowy oraz kaucja. Franczyzobiorca, wybierający tę formułę współpracy, musi być gotów do zainwestowania od 100 do 250 tysięcy złotych oraz liczyć się z tym, że z wypracowanej prowizji od sprzedaży trzeba utrzymać personel oraz opłacić pełne koszty funkcjonowania sklepu (czynsz, media, środki czystości itd.). Druga opcja, choć wiąże się z większymi wydatkami, daje także możliwość osiągnięcia wyższych zarobków, bowiem prowizja od sprzedaży skalkulowana jest na wyższym poziomie.

- Po odliczeniu kosztów inwestor korzystający z tego programu może utrzymać miesięczne dochody na poziomie 8-12 tys. zł netto. Poziom zarobków przy systemie menadżersko-inwestycyjnym kształtuje się natomiast w przedziale 5-8 tys. zł, w zależności od ilości zatrudnionych. Koszt poniesionych inwestycji zwraca się więc po ok. 1 do 1,5 roku - mówi Paweł Łakomy, dyrektor handlowy ACM.

W jednej i drugiej opcji firma zapewnia m.in. projekt sklepu, pakiet szkoleń, dobór asortymentu i promocji, a także pełne zatowarowanie. Idealny franczyzobiorca marki Bergson to ktoś, kto dzieli pasję do aktywnej rekreacji i potrafi zarazić swoim entuzjazmem klientów. Jednak jak przyznaje Paweł Łakomy, w praktyce wystarczą odpowiednie środki na start i chęć do zaangażowania się w projekt, w tym dobór odpowiedniego personelu.

We franczyzowej ofercie Bergsona zawarta jest także wartość dodana - możliwość udziału w życiu sportowym. W tym celu organizowane są spotkania integracyjne i meetingi np. z gwiazdami BERGSON Team. ACM dąży bowiem do tego, aby uczestnicy sieci realizowali się nie tylko w biznesie, ale by wspólnie tworzyli i reprezentowali styl aktywnego życia oraz zaangażowania w sport i modę codzienną w sposób pasjonacki.

Warto zauważyć, że większe zainteresowanie franczyzobiorców formułą współpracy, która zakłada sfinansowanie części inwestycji przez franczyzodawcę, nie dziwi, zwłaszcza w świetle wyników trwającej właśnie na portalu FranczyzawPolsce.pl sondy. Pytamy w niej o to, jakie zachęty do przystąpienia do systemu franczyzowego są najatrakcyjniejsze dla franczyzobiorców. Dofinansowanie inwestycji początkowej jest na razie na prowadzeniu. Choć niewiele mniej głosów ma opracowanie realnego medlu finansowego, a więc ujawnienie szczegółowych wyliczeń, na podstawie których franczyzodawca buduje swoją sieć. Zachęcamy do oddawania głosów.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram