W Polsce działa ponad 150 sieci franczyzowych, do których można dołączyć, inwestując nie więcej niż 50 tysięcy złotych. Wybierając odpowiedni dla siebie biznes należy wziąć pod uwagę szereg czynników, m.in. umiejętności, predyspozycje, doświadczenie, zainteresowania.
Będą one bowiem niezwykle istotne na etapie rozkręcania i prowadzenia biznesu, zadecydują o osiągnięciu sukcesu bądź poniesieniu porażki. Koncept należy jednak przede wszystkim dopasować do swoich możliwości finansowych. W tym raporcie skoncentrujemy się na omówieniu ofert franczyzowych o najniższej finansowej barierze wejścia. Należy jednak pamiętać, że poza podawaną przez franczyzodawcę niezbędną kwotą inwestycji w kalkulacjach trzeba uwzględnić moment osiągnięcia rentowności biznesu oraz zabezpieczyć
środki na bieżącą działalność do tego czasu. Pomysły na własny biznes, które można zrealizować przy stosunkowo niedużych nakładach finansowych znajdziemy praktycznie w każdej branży. Najwięcej sieci tego typu funkcjonuje w branżach: edukacyjnej, usług B2B oraz usług finansowych. W ciągu ostatnich dwóch lat znacząco wzrosła także liczba tanich ofert franczyzowych w gastronomii.
Pełen tekst znajdziecie w marcowym numerze magazynu Franczyza&Biznes.