Firma Mid Europa inwestująca na niepublicznym rynku kapitałowym bada możliwość sprzedania sieci osiedlowych sklepów wielobranżowych Żabka, co może przynieść firmie koncentrującej się na Europie Wschodniej miliard euro (1,1 mld dolarów) – poinformowała agencja Reuters.
Firma prowadzi rozmowy z bankami na temat potencjalnej sprzedaży lub wprowadzenia na giełdę jednej z największej detalicznej sieci w Polsce. Sześciu informatorów powiedziało agencji, że Mid Europa bada możliwość sprzedaży Żabki, a dwóch z nich twierdzi, że Agencji nie udało się uzyskać wypowiedzi Mid Europa.
Jak informują źródła, fundusz, który kupił Żabkę w 2011 roku za 400 mln euro, powinien w ciągu kilku tygodni zatrudnić doradcę. Sieć ma w Polsce ponad 2 600 sklepów obsługujących dziennie około 800 tys. klientów, jak podaje Mid Europa na swojej stronie internetowej. W ubiegłym roku sprzedaż spółki wyniosła 5,75 mld zł (1,49 mld dolarów). Sklepy Żabka są prowadzone przez ajentów.
Według raportu Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych „Popularne pomysły na biznes”, w 2015 roku największą popularnością wśród konceptów franczyzowych w Polsce cieszyła się oferta Żabki.