AmRest kroczy ścieżką stabilnej poprawy wyników. W pierwszym kwartale 2015 roku spółka miała 15 nowych otwarć (łącznie firma ma 818 restauracji).
AmRest Holdings jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku spółka rozwija portfolio marek, liderów w swoich kategoriach, takich jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture.
AmRest jest też właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez spółkę, jak i poprzez franczyzę. Niedawno do portfolio AmRest dołączyły dwie chińskie marki: Blue Frog i KABB.
Henry McGovern, przewodniczący rady nadzorczej AmRest zaznaczył w komunikacie, że w pierwszym kwartale tego roku zostały zanotowane silne trendy wzrostowe sprzedaży we wszystkich dywizjach, które przełożyły się na ponad 11% wzrost przychodów całej grupy. Przyczyniło się do tego utrzymanie dotychczasowego tempa otwarć nowych lokali oraz silnego wzrostu sprzedaży porównywalnej (LFL) na wszystkich rynkach. Szczególnie warte podkreślenia są stabilne trendy LFL w każdej z marek dwóch największych dywizji Grupy AmRest – Europie ŚrodkowoWschodniej oraz Hiszpanii.
Wyniki dywizji rosyjskiej za pierwszy kwartał 2015 roku okazały się być lepsze, niż wcześniej przewidywano. Rekordowa liczba otwarć w zeszłym roku wraz z utrzymującym się dwucyfrowym wzrostem LFL przełożyły się na 35% przyrost przychodów w walucie lokalnej.
INK