Wittchen jesienią na GPW

Autor: Redakcja
Data dodania: 24 czerwca 2011
Kategoria:
Wittchen_salon_firmowy

Wittchen_salon_firmowy

Firma chce rozwijać dynamicznie sieć sprzedaży, a także wchodzić w nowe segmenty rynku luksusowych dodatków.

- Mamy bardzo ambitne plany rozwoju, na które potrzebujemy dodatkowego kapitału. W związku z tym zdecydowaliśmy się na debiut giełdowy. Pojawienie się spółki na GPW rozważaliśmy już wcześniej. Wówczas nasze plany pokrzyżował kryzys finansowy. Przeprowadzenie publicznej oferty akcji i wejście na giełdę to decyzja strategiczna. Pozyskanie finansowania z emisji akcji i wejście do akcjonariatu nowych inwestorów to także nowy etap w rozwoju firmy – mówi Jędrzej Wittchen, prezes spółki Wittchen S.A.

Prospekt emisyjny spółki trafił już do Komisji Nadzoru Finansowego, ale nie został jeszcze upubliczniony, dlatego firma nie może zdradzać jego szczegółów. Wiadomo jednak, że chce pozyskać z emisji akcji kilkadziesiąt milionów złotych, które zamierza przeznaczyć m.in. na rozwój sieci sprzedaży oraz akwizycje.

Pod koniec ubiegłego roku Wittchen przejął VIP Collection, dysponującą siecią 26 salonów pod tą marką. W ciągu dwóch lat liczba ta ma się podwoić. Firma będzie rozwijała także sieć pod szyldem Wittchen. Aktualnie liczy ona 42 salony firmowe, 54 stoiska patronackie i 8 sklepów outletowych w Polsce, należą do niej także punkty zlokalizowane zagranicą, głównie w Rosji, na Ukrainie i na Białorusi.  Jeszcze w tym roku ma powstać ok. 6 salonów Wittchen. Firma planuje także otwarcie pierwszego sklepu z butami - Wittchen Shoes - który ruszy w sierpniu w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy.

Wittchen chce wchodzić także w kolejne segmenty rynku luskusowych dodatków, np. zegarki, biżuteria czy kosmetyki. W planach firmy są kolejne przejęcia. - Aktualnie prowadzimy wstępne rozmowy z kilkoma podmiotami. Ze względu na szybkie bogacenie się Polaków widzimy duży potencjał wzrostu segmentu dodatków i akcesoriów luksusowych w naszym kraju – mówi Jędrzej Wittchen.

Sieć Wittchen, dzięki franczyzie będzie także rozwijana zagranicą. Firma w szczególności chciałaby wzmocnić swoią pozycję na rynku rosyjskim i ukraińskim. Ale nie wyklucza też ekspansji na Zachód. W Polsce salony firmowe nie są na razie rozwijane poprzez franczyzę, ale jeszcze pod koniec ubiegłego roku portal FranczyzawPolsce.pl dowiedział się, że firma ma plany wprowadzenia takiej formuły rozwoju także w naszym kraju.

Rok 2010 Wittchen zamknął z ok. 66 mln zł przychodów i ok. 4 mln zł zysku netto.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów
Data dodania: 4 sierpnia 2022
Fit Cake robi swoje
Data dodania: 2 sierpnia 2022
BRICOMARCHÉ z nową marką własną
Data dodania: 1 sierpnia 2022
Duże zainteresowanie franczyzą Auto Gamma

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram