Wittchen_salon_firmowy
Prospekt emisyjny spółki trafił już do Komisji Nadzoru Finansowego, ale nie został jeszcze upubliczniony, dlatego firma nie może zdradzać jego szczegółów. Wiadomo jednak, że chce pozyskać z emisji akcji kilkadziesiąt milionów złotych, które zamierza przeznaczyć m.in. na rozwój sieci sprzedaży oraz akwizycje.
Pod koniec ubiegłego roku Wittchen przejął VIP Collection, dysponującą siecią 26 salonów pod tą marką. W ciągu dwóch lat liczba ta ma się podwoić. Firma będzie rozwijała także sieć pod szyldem Wittchen. Aktualnie liczy ona 42 salony firmowe, 54 stoiska patronackie i 8 sklepów outletowych w Polsce, należą do niej także punkty zlokalizowane zagranicą, głównie w Rosji, na Ukrainie i na Białorusi. Jeszcze w tym roku ma powstać ok. 6 salonów Wittchen. Firma planuje także otwarcie pierwszego sklepu z butami - Wittchen Shoes - który ruszy w sierpniu w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy.
Wittchen chce wchodzić także w kolejne segmenty rynku luskusowych dodatków, np. zegarki, biżuteria czy kosmetyki. W planach firmy są kolejne przejęcia. - Aktualnie prowadzimy wstępne rozmowy z kilkoma podmiotami. Ze względu na szybkie bogacenie się Polaków widzimy duży potencjał wzrostu segmentu dodatków i akcesoriów luksusowych w naszym kraju – mówi Jędrzej Wittchen.
Sieć Wittchen, dzięki franczyzie będzie także rozwijana zagranicą. Firma w szczególności chciałaby wzmocnić swoią pozycję na rynku rosyjskim i ukraińskim. Ale nie wyklucza też ekspansji na Zachód. W Polsce salony firmowe nie są na razie rozwijane poprzez franczyzę, ale jeszcze pod koniec ubiegłego roku portal FranczyzawPolsce.pl dowiedział się, że firma ma plany wprowadzenia takiej formuły rozwoju także w naszym kraju.
Rok 2010 Wittchen zamknął z ok. 66 mln zł przychodów i ok. 4 mln zł zysku netto.