Wielomilionowa transakcja na rynku franczyzy turystycznej

Autor: Redakcja
Data dodania: 21 grudnia 2015
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Grupa Wirtualna Polska kupiła serwis wakacje.pl.

Serwis wakacje.pl rozwijający się poprzez franczyzę zmienia właściciela. Nabywcą spółki, w skład której wchodzi serwis jest jeden z największych portali internetowych. Transakcja kupna wynosi 84 mln zł.

Grupa Wirtualna Polska zawarła umowę nabycia 100% akcji w spółce Enovatis, właściciela portali turystycznych wakacje.pl i easygo.pl. Enovatis jest agentem turystycznym online. W portfolio spółki znajdują się trzy serwisy turystyczne – wakacje.pl, easygo.pl i wypoczynek.pl. Spółka operuje w czterech segmentach: pakietowej turystyki wyjazdowej i turystyki wypoczynkowej, sprzedaży biletów lotniczych oraz pośrednictwie w rezerwacji miejsc hotelowych w Polsce i na świecie.

Enovatis na stałe współpracuje z grupą kilkudziesięciu partnerów turystycznych, technologicznych i komercyjnych, w tym z największymi tour operatorami w kraju, takimi jak Itaka, Rainbow, Exim Tours, Wezyr Holidays, Neckermann, Sun&Fun.

Serwis wakacje.pl rozwija się w oparciu o system franczyzowy. Partnerzy zarządzający stroną otrzymują od spółki wizualizację zewnętrzną (kasetony i semafor podświetlany, oklejenie witryn, system do prezentacji ofert w witrynach). Wizualizację wewnętrzną, w tym umeblowanie punktu usługowego, pakiet startowy (projekt aranżacji wnętrza, materiały reklamowe, gadżety, odzież firmowa). Całkowity koszt inwestycji potrzebny do uruchomienia własnej platformy wakacje.pl to koszt około 20 tys. zł.

Zakup Enovatis to największa transakcja od połączenia WP i o2. Znacząco zbliża nas do przyjętego wówczas strategicznego celu, jakim jest osiągnięcie 50% przychodów i EBITDA Grupy z rynku e-commerce. Inwestycja w segment turystyczny świetnie wpisuje się w naszą filozofię wspomagania Polaków w ich decyzjach konsumenckich, w tym przypadku dotyczących wyboru biura podróży i miejsca spędzania wolnego czasu – mówi Jacek  Świderski, prezes Wirtualnej Polski Holding. – Jesteśmy pod wrażeniem sukcesów rynkowych spółki w ostatnich latach, za którymi stoi 150-osobowy zespół Enovatis – dodaje.

Grzegorz Czapski, VP Corporate Development Grupy Wirtualna Polska zaznacza z kolei, że grupa inwestuje w segment o silnych napędach rynkowych wspieranych megatrendami bogacenia się społeczeństwa, wzrostu częstotliwości wyjazdów urlopowych i aktywności turystycznej mieszkańców mniejszych miejscowości. W szybkim tempie zwiększa się skłonność i zaufanie Polaków do e-shoppingu.

Zgodnie z prognozami rynek OTA w Polsce będzie rósł w tempie ok 15-17%, a skuteczność operacyjna i siła marki wakacje.pl skutkuje zwiększaniem udziału Enovatis w tym rynku.

Podstawę działalności spółki Enovatis stanowi sprzedaż pakietów wycieczkowych i ubezpieczeń w kanale online. Liczba użytkowników portali turystycznych Enovatis systematycznie rośnie, co spółka zawdzięcza sile marki wakacje.pl. W szczycie sezonu letniego 2015 roku serwisy odwiedzało średnio ponad 43 tys. użytkowników dziennie (wzrost o 27% rok do roku). W 2014 roku firma obsłużyła 105 tys. klientów, co dało jej pierwszą pozycję na rynku agencyjnym w Polsce.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram