Więcej poligrafii na ścianie zachodniej

Autor: Redakcja
Data dodania: 18 sierpnia 2010
Kategoria:
printerDo Print Terminal dołączają kolejni franczyzobiorcy. Sieć dobrze zniosła kryzys, gdyż wiele firm postawiło w tym czasie na dodatkowy marketing i reklamę.

– Otwieramy właśnie trzy nowe punkty: w Koszalinie, Ciechanowie i Kole. Poszukujemy także kolejnych biorców, zwłaszcza w zachodnich regionach, między innymi w takich miastach jak Zielona Góra, Górzów Wielkopolski czy Wrocław – powiedziała portalowi FranczyzawPolsce.pl Beata Chlewicka z firmy Print Terminal, która ma już ok. 50 placówek w całej Polsce, świadczących usługi poligraficzno-reklamowe. Prawie wszystkie działają we franczyzie.

Sieć rozwija się nie tylko w największych miastach, jej punkty powstają także w miejscowościach do 30 tys. mieszkańców.  – Niekiedy radzą sobie one nawet lepiej niż te z dużych miast z uwagi na brak konkurencji – wyjaśnia Beata Chlewicka.

Koszt otwarcia takiego punktu jest niższy: 1800 zł netto na licencję + 3500 zł netto na wyposażenie. Dodatkowo we własnym zakresie franczyzobiorca organizuje komputer wraz z oprogramowaniem. W przypadku dużego miasta, powyżej 30 tys. mieszkańców koszt wyposażenia punktu wynosi 9900 zł netto. Składa się na niego odpowiednia aranżacja wnętrza, meble, reklama – wszystko według wymogów sieci. Do tego dochodzi oczywiście zakup licencji (1800 zł netto) oraz komputera wraz z oprogramowaniem.

Twórcy sieci przewidują, że zwrot poniesionych nakładów powinien nastąpić w ciągu 6-12 miesięcy. Jednocześnie podkreślają, że stworzenie własnego portfela klientów wymaga pełnego zaangażowania i nieszablonowej konsekwencji w działaniu. Czy kryzys może utrudnić pozyskanie klientów?

– Branża poligraficzno-reklamowa w czasach kryzysu stosunkowo dobrze się trzyma na tle innych działalności. Wynika to z tego, że wiele firm, mimo trudności, inwestuje w reklamę i marketing, licząc na to, że te wydatki przełożą się na wzrost ich przychodów – mówi Beata Chlewicka.

Zakres usług poligraficznych oferowanych w punktach Print Terminal jest bardzo szeroki dzięki komunikacji online z macierzystą drukarnią dysponującą nowoczesnym parkiem maszynowym, w którego skład wchodzi min. druk offsetowy, cyfrowy, solwentowy, produkcja galanterii reklamowej, oznakowań odzieży itp. Szeroka oferta daje możliwość drukowania małych, średnich i wysokich nakładów. Specyfiką Print Terminalu jest obsługa klienta, który poszukuje możliwości wydrukowania nawet jednego egzemplarza książki, kalendarza, plakatu itp.

Usługi poligraficzne (zwykle jednak w bardziej okrojonym wymiarze) wchodzą także w skład oferty kilku innych sieci franczyzowych. Są to jednak koncepty z bardziej rozbudowanym wachlarzem usług, a więc i droższe. Na przykład, sieć Mail Boxes Etc., oferująca kompleksowe usługi dla biznesu, wymaga od potencjalnego franczyzobiorcy nakładów rzędu 100 tys. zł. Pod marką MBE działa w Polsce już 11 placówek. Drobna poligrafia wchodzi także w skład oferty takich sieci jak np. Printmania specjalizującej się w regeneracji kartridży (inwestycja minimum 30 tys. zł) czy Office 1 – sieć sklepów biuroserwisowych. Koszt otwarcia takiej placówki to 35-50 tys. zł + 30 tys. zł na zatowarowanie (płatne po 120 dniach).

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy
Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram