Więcej franczyzy w Telepizzy

Autor: Redakcja
Data dodania: 5 sierpnia 2011
Kategoria:
Telepizza_lokal_wewntrzPizzerie prowadzone przez franczyzobiorców mogą lepiej znieść kryzys niż lokale własne. Charakteryzują się bowiem większym zaangażowaniem w obsługę i lepszym zarządzaniem kosztami – wynika z obserwacji Telepizzy.

Hiszpańska sieć pizzerii obecna w Polsce od 1992 roku zmienia strategię. Do tej pory zdecydowanie dominowały w niej lokale własne. Możliwość współpracy franczyzowej co prawda istniała, ale na zasadzie pełnej franczyzy prowadzona była mniej więcej jedna czwarta wszystkich pizzerii. Teraz to ma się zmienić, udział lokali franczyzowych w sieci ma się zwiększyć. Pierwszym krokiem ku temu jest sprzedaż 6 pizzerii własnych.

- Lokale są rentowne i co ważne zlokalizowane w bardzo dobrych miejscach, m.in. w Warszawie i Katowicach, które były niejako zarezerwowane wyłącznie dla lokali własnych - mówi Dariusz Bąk, dyrektor generalny Telepizza Poland.

Powodem, dla którego Telepizza decyduje się na taki krok, jest potrzeba pozyskania środków na inwestycję w nowy Centralny System Produkcji i Dostaw. Firma szacuje, że pochłonie ona ok. 1,5 mln zł, zaś środki chce zorganizować samodzielnie, bez wsparcia ze strony madryckiej centrali. Oprócz 6 pizzerii pod młotek pójdą centra logistyczno-produkcyjne w Katowicach i Sulejówku.

Według dyrektora generalnego Telepizzy, przekazanie pizzerii w ręce franczyzobiorców będzie miało jeszcze jedną zaletę, poza pozyskaniem przez spółkę środków na inwestycję. Jest on mianowicie przekonany, że dzięki temu mogą one lepiej funkcjonować.

- Położenie znacznie większego nacisku na rozwój poprzez system franczyzowy przyniesie firmie wiele korzyści: po pierwsze lokale Telepizzy prowadzone przez franczyzobiorców wykazują dużo większy poziom zaangażowania w obsługę klienta przy równoczesnym optymalnym zarządzaniu kosztami. To bardzo ważny aspekt w obecnej sytuacji rynkowej, gdzie z jednej strony mamy wzrost kosztów podstawowych surowców, a z drugiej konieczne są intensywne działania promocyjne. Po drugie rozwój poprzez franczyzę zewnętrzną nie wymaga inwestycji kapitału własnego Grupy Telepizza – wyjaśnia Dariusz Bąk.

Telepizza posiada w Polsce ponad 120 lokali i  jest drugą, po Da Grasso, największą siecią pizzerii w kraju. Firma obecnie poszukuje franczyzobiorców m.in. w Koszalinie, Słupsku, Ełku, Grudziądzu, Kaliszu, Wałbrzychu, Bielsku-Białej, Legionowie oraz aglomeracji śląskiej.

JCB

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram