Więcej Empików dla partnerów

Autor: Redakcja
Data dodania: 16 lutego 2011
Kategoria:
empik_salonZarządzająca siecią spółka Empik Media & Fashion będzie przekształcać ok. 25 własnych salonów rocznie w sklepy partnerskie. Zamierza też otwierać nowe punkty w tej formule.

Sieć salonów multimedialnych Empik oferujących książki, płyty CD i DVD, gry komputerowe oraz prasę liczy w naszym już blisko 170 punktów. Coraz więcej z nich prowadzonych jest przez niezależnych przedsiębiorców - partnerów sieci. Jeszcze na  koniec pierwszego półrocza 2010 r. w tej formule działały 32 sklepy. Końcówka roku była jednak bardzo intensywna pod kątem przekazywania salonów w ręce partnerów oraz nowych otwarć w tej formule. W rezultacie w grudniu było już 75 takich punktów.

Empik Media & Fashion planuje dalszy rozwój sieci partnerskiej Empik. W 2010 roku spółka uruchomiła 22 nowe salony w Polsce, wszystkie są prowadzone przez partnerów. W 2011 r. planowanych jest 26 otwarć. Spółka zamierza też dalej przekształcać własne lokalizacje w partnerskie w wymiarze ok. 25 sklepów rocznie. W rezultacie w perspektywie najbliższych 3-4 lat liczba Empików prowadzonych przez partnerów ma wzrosnąć do ok. 150.

Podjęcie współpracy z Empikiem nie wymaga poniesienia przez partnera inwestycji w salon. Ta pozostaje po stronie spółki. Lokalny partner sieci pełni zaś rolę agenta, który, prowadząc własną działalność gospodarczą, kieruje pracą salonu. Jego zarobek stanowi prowizja od sprzedaży.

Niestety sprzedaż w salonach tradycyjnych topnieje na rzecz Internetu. Wartość przychodów dla analogicznej liczby punktów Empik wraz ze sklepem internetowym była w 2010 r. taka sama jak w 2009 r. Co prawda, udział sklepu internetowego w całości przychodów jest wciąż niewielki. Niemniej widoczna jest w tym obszarze bardzo wysoka dynamika  - sprzedaż empik.com podskoczyła w 2010 r. aż o 150 proc., co oznacza, że sklepy tradycyjne musiały zanotować lekki spadek.

Najwiekszą część sprzedaży w Empikach generują książki (ok. 43 proc.), następne w kolejności są artykuły papiernicze (ok. 14 proc.), muzyka (ok. 13 proc.) oraz multimedia (ok. 12 proc.).

Grupa Empik Media & Fashion, oprócz salonów Empik, rozwija także takie sieci jak Empik Cafe, Smyk, szkoły językowe Empik i Speak Up oraz sklepy zagranicznych marek modowych takich jak m.in. Peacock, River Island, New Look, Aldo czy Esprit.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram