Whitbread stawia w Polsce na Coffeeheaven, nie na Costę

Autor: Redakcja
Data dodania: 20 lipca 2010
Kategoria:
coffeeheavenNajwiększa w naszym kraju sieć kawiarni będzie działać pod dotychczasową marką. Nadal niewiadomą pozostają losy sieci Costa Coffee.

W uznaniu dla dotychczasowych osiągnięć Coffeeheaven i zyskanej przez nią pozycji niekwestionowanego lidera na polskim rynku, nowy zarząd postanowił utrzymać oddzielną markę Coffeeheaven w jej dotychczasowej postaci, czyli nie wcielać tej sieci do marki Costa Coffee – poinformowała w komunikacie prasowym spółka Costa Limited, która jest częścią koncernu Whitbread.

Jednym z atutów wynikających ze współpracy jest fakt, że Coffeeheaven wkrótce zacznie korzystać z efektów pracy laboratorium Costa oraz ze świetnie wyposażonej palarni kawy, w której powstawać będzie unikalna mieszanka Coffeeheaven. Niemniej ważne są nowe możliwości biznesowe sieci.

– Jedną z największych korzyści jest dostęp do nowych źródeł finansowania, ale oprócz tego istotne będą takie efekty połączenia, jak wzmocnienie naszej siły negocjacyjnej w relacjach z dostawcami oraz wzajemny dostęp do zasobu doświadczeń i wiedzy technologicznej, zgromadzonej przez obydwie organizacje. Te i inne czynniki z pewnością przełożą się na nowe możliwości dynamicznego i skutecznego rozwoju Coffeeheaven, większe niż bylibyśmy w stanie wypracować dla siebie, działając w pojedynkę – powiedział Marcin Mądry, dyrektor ds. finansowych i handlowych Coffeeheaven Group.

Przypomnijmy, że Coffeeheaven to już teraz największa sieć kawiarni na polskim rynku – ma 63 placówki w 12 miastach. Kilkanaście lokali mieści się też w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Na początku tego roku wszystkie zostały przejęte przez Costa Limited.

Dotychczas trwały spekulacje, co stanie się z marką Coffeheaven po przejęciu. Bowiem równolegle do niej rozwijała się w Polsce sieć Costa Coffee, czołowa marka kawiarniana koncernu Whitbread, licząca ok. 1000 lokali w Wielkiej Brytanii i ok. 500 w 25 innych krajach. W naszym kraju jednak jej rozwój nie był tak imponujący, o czym pisaliśmy niedawno w artykule Costa Coffee rośnie, ale nie w Polsce.

Sieć Costa rozwija u nas NFI Krezus, który jest franczyzobiorcą konceptu na Polskę. Niedawno firma zapowiedziała, że nie będzie na razie uruchamiać kolejnych lokali. Zresztą wsparcie Costa Limited dla marki i rozwoju Coffeheaven na pewno nie ułatwiłoby jej skutecznego konkurowania na rynku. Najprawdopodobniej kwestią czasu jest sprzedaż polskiej sieci Costa Coffee na rzecz Costa Limited i Whitbread. Właściciel Krezusa, Romana Karkosik przyznawał niedawno na łamach „Pulsu biznesu”, że takie rozmowy już były prowadzone. Na razie jednak strony nie doszły do porozumienia.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram