Trzecia co do wielkości sieć fast foodów na świecie chce zadebiutować w Polsce i Czechach.
Firma poszukuje franczyzobiorców, którzy będą otwierać restauracje w strategicznych lokalizacjach, takich jak główne ulice dużych miast, galerie handlowe oraz przy ruchliwych drogach, gdzie planowane są punkty drive-through. Mają się oni charakteryzować doświadczeniem operacyjnym i znajomością lokalnego rynku. Firma szacuje potencjał polskiego rynku nawet na kilkaset restauracji.
Wendy's jest już obecna w Europie na rynku brytyjskim, gdzie planuje rozbudowę sieci do 400 lokali. Kolejnymi krajami, w których firma planuje otworzyć swoje restauracje są Rumunia i Irlandia. Pierwsze lokale mają się tam pojawić w przyszłym roku.
Restauracje Wendy’s są trzecim największym dostawcą burgerów w Stanach Zjednoczonych, ustępując jedynie takim potentatom jak McDonald’s i Burger King. Charakterystyczną cechą burgerów Wendy’s jest kształt kotleta w kanapkach. Podczas gdy inne sieci używają okrągłych kawałków mięsa Wendy's stosuje kwadratowe kawałki, które wystając poza bułkę sprawiają wrażenie, że wołowiny jest więcej.
Pierwszy lokal Wendy's został otwarty w 1969 roku przez Dave'a Thomasa, który nazwał restaurację na cześć swojej córki Melindy Lou, którą nazywano wśród bliskich Wendy. Kobieta po śmierci swojego ojca nadal związana jest z firmą jako jej rzeczniczka i dla potrzeb tej roli korzysta z nazwiska Wendy Thomas. Logo sieci przedstawia rudowłosą dziewczynkę z warkoczykami zawiązanymi błękitnymi wstążkami.
Obecnie w sieci Wendy’s działa ponad 7100 lokali w ponad 30 krajach świata. Firma planuje, że do 2025 roku 70% restauracji będzie znajdować się poza Stanami Zjednoczonymi. Spółka badała opinie polskich konsumentów już w 2017 roku, kiedy to jej kanapek można było spróbować w kilku punktach gastronomicznych. Jeśli firma znajdzie odpowiednich franczyzobiorców to otwarcie restauracji może nastąpić od 12 do 18 miesięcy od podpisania umowy.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji