Wedding plannerzy liczą na lepszy rok

Autor: Redakcja
Data dodania: 6 kwietnia 2010
Kategoria:
just_marriedW ubiegłym roku wiele par ze względu na kryzys i związaną z nim niepewną sytuację na rynku pracy przekładało zawarcie małżeństwa. Ale teraz ma być już tylko lepiej, wedding plannerzy chcą więc otwierać kolejne oddziały.

- Rok 2009 był słabszy od poprzednich sezonów. Wielu naszych klientów zmniejszyło budżety przeznaczane na organizację wesela. Sporo osób wstrzymało się ze ślubem. Odbiło się to na liczbie zleceń i wysokości wynagrodzeń. Jednak rok 2010 jest zdecydowanym odbiciem. Perspektywy na przyszłe lata też są bardzo dobre. Wciąż jesteśmy w wyżu demograficznym, roczniki z lat 80. weszły w wiek zakładania rodzin – mówi Zuza Kuczbajska, właścicielka firmy Ślubna Pracownia zajmującej się organizowaniem ekskluzywnych przyjęć okolicznościowych.

– Choć pary nadal podejmują decyzje bardzo ostrożnie, to coraz częściej są one optymistyczne. Klienci nie rozważają już kwestii, czy pobrać się w tym roku, czy w przyszłym, ale raczej w jakich granicach muszą zawrzeć weselny budżet – dodaje Karina Komorowska – Kot, właścicielka konkurencyjnej firmy Perfect Moments.

Kto pierwszy, ten lepszy

Obie firmy stawiają na rozwój poprzez franczyzę. Ale uruchamiają tylko po jednym oddziale na województwo. W niektórych regionach nie szukają więc już franczyzobiorców. Dostęp do sieci w kolejnych także wkrótce może zostać zamknięty.

Slubna_PracowniaŚlubna Pracownia w ubiegłym roku uruchomiła oddziały w Lublinie, Szczecinie i na Śląsku. - W najbliższych miesiącach planujemy otwarcie oddziału w Łodzi. Pozostałe miasta, w których chcemy uruchomić oddziały Ślubnej Pracowni to: Wrocław, Kraków, Rzeszów, Bydgoszcz, Kielce, Opole, Białystok oraz Zielona Góra. Na osiągnięcie tego celu dajemy sobie czas do końca 2011 roku – mówi Zuza Kuczbajska. Niewykluczone, że później rozwój firmy pójdzie w kierunku mniejszych miejscowości – będzie to uzależnione od popytu na rynku.

Dostęp do sieci Perfect Moments jest obecnie zamknięty w sześciu województwach: mazowieckim, wielkopolskim, zachodniopomorskim, warmińsko-mazurskim, śląskim i świętokrzyskim. Wszystkie placówki zostały uruchomione w ubiegłym roku. - W tym roku chcemy uruchomić 3-4 nowe oddziały w Polsce. Skupiamy się przede wszystkim na Krakowie, Wrocławiu i Trójmieście – mówi Karina Komorowska – Kot. Firma równocześnie rozwija sieć zagranicą. W ubiegłym roku zaczęła współpracę z konsultantką w Szwecji, a na początku 2010 roku - z konsultantkami z Hiszpanii i USA. - W tym roku planujemy otworzyć jeszcze dwa oddziały zagraniczne. Prowadzimy już rozmowy na ten temat w Londynie – mówi właścicielka Perfect Moments.

W oczekiwaniu na żniwa

Osoby, które w najbliższym czasie zdecydują się zainwestować w ten biznes, na znaczące profity mogą  raczej liczyć dopiero w następnym roku. - Wprawdzie sezon ślubny się zbliża, jednak dla konsultantów jest to finisz działań. Praca z klientem, a zwłaszcza jego pozyskiwanie zaczyna się znacznie wcześniej, mniej więcej z dziewięciomiesięcznym wyprzedzeniem. Dlatego zdecydowanie preferujemy uruchamianie nowych oddziałów na jesień, maksymalnie do grudnia. Obecnie ze wszystkimi zainteresowanymi otwarciem Ślubnej Pracowni rozmawiamy o perspektywie organizacji wesel w 2011 roku– mówi Zuza Kuczbajska.

- Są pewne piki sprzedażowe w okolicach takich miesięcy jak grudzień-luty – przyznaje Karina Komorowska – Kot. Ale zaraz dodaje: - Środek sezonu ślubnego też jest dobry, gdyż część par, zachęcona przykładem znajomych albo wspólnie spędzonym urlopem zaczyna myśleć o związku małżeńskim. Jej zdaniem wiosna jest bardzo dobrym czasem na otwarcie oddziału franczyzowego, ze względu na zbliżający się sezon ślubów. - Jednym z naszych wymogów jest to, by w ramach części szkolenia, franczyzobiorca wziął udział jako asystent w koordynacji dwóch ślubów. Jest to niezbędne dla nabrania praktyki – wyjaśnia.

Slubna_Pracownia_2Koszt licencji na otwarcie oddziału Perfect Moments to 30 tys. zł, zaś oddziału Ślubnej Pracowni 14-30 tys. zł w zależności od miasta. Co prawda konkurencja na rynku wedding plannerów jest coraz większa, ale i zapotrzebowanie na tego typu usługi rośnie. - Dlatego zarówno młode firmy, jak i te z kilkuletnim doświadczeniem mogą liczyć na zainteresowanie swoimi usługami. Zaczyna być jednak widoczny podział rynku. Starsze firmy, działające od kilku lat kierują swoje usługi przede wszystkim do segmentu klientów luksusowych. Młode firmy, między innymi ze względu na cenę, trafiają do klienta z klasy średniej. Uważam, że ten podział w perspektywie najbliższych lat się umocni – twierdzi Zuza Kuczbajska.

Joanna Cabaj - Bonicka

jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy
Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram