Po raz dziewiąty z rzędu Coca-Cola znalazła się na czele corocznego rankingu agencji Interbrand na najbardziej wartościowe marki świata.
Coca Colę wyceniono na 68,7 mld USD, to o 3 proc więcej niż rok wcześniej. Wyżej niz przed rokiem w rankingu znalazła się także firma McDonald's którą wyceniono na 32,3 mld USD.Na kolejnych miejscach podobnie jak w ubiegłorocznym zestawieniu uplasowały się: IBM (60,2), Microsoft (56,6), GE (47,8), Nokia (34,9).
W piątce najmocniej drożejących marek w minionym roku znalazła się m.in. firma Nestle, która zanotowała 13 proc. wzrost, w porównaniu z ubiegłym rokiem, do 6,3 mld USD.
W sklasyfikowanej setce próżno szukać polskich marek. Prym wiodą firmy z USA, (51) oraz z Niemiec (11). 9 marek reprezentuje Francję, 7 Japonię, po 4 Szwajcarię, Wielką Brytanię i Włochy, po 2 Holandię, Kanadę, Koreę Południowe i Szwecję, a po 1 Finlandię i Hiszpanię.
FwP, 21 września 2009r.