Waspol_przejmuje_Eden
Zarządy obu spółek zapewniają, że połączenie sił pozytywnie wpłynie na rozwój zarówno Waspolu, jak i Edenu. Na pewno ruch ten zgodny jest z dominującymi na rynku trendami, z których wynika, że największe i najdynamiczniej rozwijające się sieci to właśnie te wspólpracujące z hurtownikami. Hurtownie, tworząc i wspierając takie sieci, zyskują w zamian lojalnych klientów.
Słabością Waspolu może być to, że specjalizuje się w dystrybucji alkoholi i napojów, a nie pełnego asortymentu spożywczego. Tymczasem aby placówki detaliczne mogły skutecznie konkurować na rynku, muszą mieć zapewniony dostęp do wszystkich towarów po atrakcyjnych cenach. Waspol zapewnia jednak, że jego potencjał - ponad 5000 aktywnych odbiorców, obszar działania pokrywający się z terenem działania Edenu oraz zwiększone możliwości negocjacyjne - wpłyną pozytywnie na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój sieci handlowej Eden.
Tego samego zdania zdaje się być zarząd Edenu, który informując o przejęciu, podniósł szacunkowe prognozy dotyczące tegorocznych wyników sieci. Jeszcze przed dwoma miesiącami zapowiadał, że na koniec 2011 r. w sieci będzie działać 950 o łącznych przychodach na poziomie 882 mln zł. Wczoraj spółka podała, że spodziewa się na koniec grudnia 1000 sklepów w sieci i 1 mld zł przychodów. Na k. 2012 r. do Edenu ma należeć aż 1500 placówek, a ich obrót ma wzrosnąć proporcjonalnie do 1,5 mld zł.
Sieć Eden powstała w 2004 r. w Siedlcach. Obecny teren działania sieci to województwa: mazowieckie, podlaskie, świętokrzyskie, lubelskie i warmińsko-mazurskie. Na lata 2011-2012 planowane jest poszerzenie terenu działalności sieci o woj. kujawsko-pomorskie i łódzkie dzięki wykorzystaniu bazy odbiorców spółki Waspol.