W 2010 roku Zarząd WARS S.A. podjął decyzję w sprawie złożenia wniosku o dofinansowanie w ramach projektu „Program Operacyjny Kapitał Ludzki” w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wniosek został wspólnie opracowany i złożony przez „CS Szkolenie i Doradztwo” Sp. z o.o. pod nazwą „Profesjonalna obsługa oraz bezpieczeństwo pasażera – kluczem do wzrostu pozycji firmy WARS S.A. na kolejowym rynku przewozów pasażerskich”. Wniosek uzyskał pozytywną ocenę i dofinansowanie z PARP. Całkowita wartość projektu szkoleniowego to 1 338 tys. zł, w tym dofinansowanie unijne - ok. 66%.
W ramach siedmiu modułów tematycznych programu szkoleniowego, średnio każdy uczestnik projektu brał udział w trzech różnych szkoleniach, czyli z programu skorzystało ponad 870 osób, wśród których grupę dominującą stanowili konduktorzy WARS, a ponadto - pracownicy administracyjno-biurowi i kadra zarządzająca.
– Raport z badania efektywności szkoleń sporządzony na podstawie badań ankietowych uczestników, ich przełożonych i ocen „tajemniczego klienta” w wagonach hotelowych, stwierdza, że założone efekty szkoleniowe zostały zrealizowane i przyczyniły się do podwyższenia kwalifikacji zawodowych pracowników – podkreśliła Zofia Osiak, Kierownik Zespołu Jakości i Szkoleń Operacyjnych WARS S.A.
Zrealizowane szkolenia zapewnią zwiększenie konkurencyjności spółki WARS S.A. poprzez poprawę jakości świadczonych usług oraz podwyższenie kwalifikacji zawodowych pracowników.
WARS S.A. to firma usługowa istniejąca na rynku przewozów pasażerskich od 65 lat. Obsługuje podróżnych w wagonach restauracyjnych, barowych, sypialnych i z miejscami do leżenia. Wspólnie z podróżnymi przejechała przeszło 5 miliardów kilometrów m.in. do Istambułu, Paryża, Odessy, Brukseli, Moskwy, Kijowa, Wilna a nawet Irkucka i Nowosybirska.
Spółka planuje rozwinięcie sieci barów WARS Express. Pierwszy lokal został otwarty w styczniu 2013 roku na dworcu Warszawa Wschodnia. Oferta baru ma przyciągać klientów nie tylko z pociągów. W menu oprócz dań znanych z wagonów gastronomicznych obsługiwanych przez WARS takich jak popularna jajecznica, żurek czy piada, dostępne są również ulubione przekąski (zapiekanki, hot-dogi, grillowane kanapki) oraz świeże soki wyciskane z warzyw i owoców. W przyszłości obiekty prowadzone będą w systemie franczyzowym.
Adam Gieras