Serwis wakacje.pl rozwijający się poprzez franczyzę zmienia właściciela. Nabywcą spółki, w skład której wchodzi serwis jest jeden z największych portali internetowych. Transakcja kupna wynosi 84 mln zł.
Grupa Wirtualna Polska zawarła umowę nabycia 100% akcji w spółce Enovatis, właściciela portali turystycznych wakacje.pl i easygo.pl. Enovatis jest agentem turystycznym online. W portfolio spółki znajdują się trzy serwisy turystyczne – wakacje.pl, easygo.pl i wypoczynek.pl. Spółka operuje w czterech segmentach: pakietowej turystyki wyjazdowej i turystyki wypoczynkowej, sprzedaży biletów lotniczych oraz pośrednictwie w rezerwacji miejsc hotelowych w Polsce i na świecie.
Enovatis na stałe współpracuje z grupą kilkudziesięciu partnerów turystycznych, technologicznych i komercyjnych, w tym z największymi tour operatorami w kraju, takimi jak Itaka, Rainbow, Exim Tours, Wezyr Holidays, Neckermann, Sun&Fun.
Serwis wakacje.pl rozwija się w oparciu o system franczyzowy. Partnerzy zarządzający stroną otrzymują od spółki wizualizację zewnętrzną (kasetony i semafor podświetlany, oklejenie witryn, system do prezentacji ofert w witrynach). Wizualizację wewnętrzną, w tym umeblowanie punktu usługowego, pakiet startowy (projekt aranżacji wnętrza, materiały reklamowe, gadżety, odzież firmowa). Całkowity koszt inwestycji potrzebny do uruchomienia własnej platformy wakacje.pl to koszt około 20 tys. zł.
– Zakup Enovatis to największa transakcja od połączenia WP i o2. Znacząco zbliża nas do przyjętego wówczas strategicznego celu, jakim jest osiągnięcie 50% przychodów i EBITDA Grupy z rynku e-commerce. Inwestycja w segment turystyczny świetnie wpisuje się w naszą filozofię wspomagania Polaków w ich decyzjach konsumenckich, w tym przypadku dotyczących wyboru biura podróży i miejsca spędzania wolnego czasu – mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski Holding. – Jesteśmy pod wrażeniem sukcesów rynkowych spółki w ostatnich latach, za którymi stoi 150-osobowy zespół Enovatis – dodaje.
Grzegorz Czapski, VP Corporate Development Grupy Wirtualna Polska zaznacza z kolei, że grupa inwestuje w segment o silnych napędach rynkowych wspieranych megatrendami bogacenia się społeczeństwa, wzrostu częstotliwości wyjazdów urlopowych i aktywności turystycznej mieszkańców mniejszych miejscowości. W szybkim tempie zwiększa się skłonność i zaufanie Polaków do e-shoppingu.
Zgodnie z prognozami rynek OTA w Polsce będzie rósł w tempie ok 15-17%, a skuteczność operacyjna i siła marki wakacje.pl skutkuje zwiększaniem udziału Enovatis w tym rynku.
Podstawę działalności spółki Enovatis stanowi sprzedaż pakietów wycieczkowych i ubezpieczeń w kanale online. Liczba użytkowników portali turystycznych Enovatis systematycznie rośnie, co spółka zawdzięcza sile marki wakacje.pl. W szczycie sezonu letniego 2015 roku serwisy odwiedzało średnio ponad 43 tys. użytkowników dziennie (wzrost o 27% rok do roku). W 2014 roku firma obsłużyła 105 tys. klientów, co dało jej pierwszą pozycję na rynku agencyjnym w Polsce.
Zobacz nasz katalog sieci franczyzowych i upewnij się która franczyza będzie dla Ciebie najlepsza.