W zdrowym ciele zdrowy biznes.

Autor: Redakcja
Data dodania: 8 maja 2008
Kategoria:

Wzrastająca świadomość ludzi, że zdrowe odżywianie to klucz do dobrego samopoczucia i szczupłej sylwetki powoduje wzrost zainteresowania prowadzeniem tzw. „zdrowego biznesu”.

Komputery, telefony, ciągły stres i wciąż wzrastające tempo życia - wszystko to sprawia, że żyjemy coraz mniej zdrowo. Źle się odżywiamy i często zamiast pójść na spacer oglądamy telewizję. Szczególnie zgubny wpływ na nasze życie ma fatalne odżywianie. Coraz częściej wartościowe domowe posiłki zastępujemy "szybkim jedzeniem" na mieście. Zawierają one olbrzymie ilości "pustych kalorii", których wchłanianie prowadzi prostą drogą do otyłości. Na szczęście coraz więcej osób odczuwa potrzebę zmiany takiego trybu życua. Większość z nas czerpie przyjemność z jedzenia. Bogactwo dostępnych produktów z jednej strony umożliwia bardzo zdrowe odżywianie, z drugiej jednak może prowadzić do nadwagi i otyłości. Mówiąc inaczej - nie wystarczy jeść, trzeba się odżywiać. Właściwa dieta powinna dostarczać dostosowaną do indywidualnych potrzeb danego człowieka ilość składników odżywczych, niezbędnych do wytwarzania energii oraz utrzymania procesów fizjologicznych.

Kult zdrowia.
Panujący coraz bardziej popularny trend na prowadzenie zdrowego trybu życia sprawił, że wiele osób zdecydowało się na ukierunkowanie swojego biznesu w stronę zdrowia. Jeszcze do niedawna zdrowa żywność kojarzyła się głównie z zakupami pietruszki w osiedlowym warzywniaku i na pobliskimi bazaru. Dziś w wielu miejscach otwierane są specjalistyczne sklepy ze zdrową żywnością. Wzrost otyłości wśród dzieci, różnorodne „choroby cywilizacyjne”, a także liczne alergie, spowodowały, że coraz więcej ludzi decyduje się na zdrowsze odżywianie, a tym samym zadbanie o swoje zdrowie.

Eko, eko.
Polski rynek żywności ekologicznej jest obecnie szacowany na ok. 50 milionów euro. Żywność certyfikowaną kupuje już blisko 10% polskich konsumentów - głównie w specjalistycznych sklepach oraz bezpośrednio u rolników. Powierzchnia polskich upraw ekologicznych rośnie dynamicznie, jednakże jej udział w całkowitej powierzchni rolnej jest wciąż niski - ok. 1%. Fascynaci makrobiotyki, wegetarianie, weganie mają coraz więcej miejsc gdzie mogą zrobić zakupy.
Mogą na przykład odwiedzić jeden z 14 sklepów sieci Organic Farma Zdrowia. Jest to pierwsza w Polsce franczyzowa sieć zdrowych delikatesów przeznaczonych dla osób dbających o zdrowy styl życia i zdrowe odżywianie. W ofercie Organic posiada certyfikowane produkty rolnictwa ekologicznego, wyroby regionalne oraz artykuły przeznaczone dla diabetyków i osób stosujących różnego rodzaju diety: bezmięsne, bezglutenowe, bezmleczne, makrobiotyczne i inne. W marcu 2007 roku Organic Farma Zdrowia utworzyła spółkę-córkę Ekosfera Farma Zdrowia Sp. z o. o. zarządzającą sklepem internetowym Ekosfera.pl, który prowadzi internetową sprzedaż zdrowej i ekologicznej żywności i innych produktów naturalnych. Spółka OFZ jest również partnerem sieci wegetariańskich restauracji Green Way. Dotychczas otworzyła, na zasadzie współpracy franchisingowej jedną restaurację, jednak plany zakładają kolejne otwarcia.

Dokąd jeszcze po eko jedzenie?
Zdrową żywność oferuje również sieć franchisingowa Żółty Cesarz, która powstała w 2004 roku. Jest to jedna z największych sieci sklepów z żywnością BIO w Polsce. Sprzedawane produkty to żywność naturalna oraz bio-kosmetyki. W lutym 2007 r. firma oficjalnie przedstawiła swoją ofertę franczyzową, co zaowocowało podpisaniem pierwszej umowy. Niedawno został otwarty drugi franczyzowy sklep sieci Żółty Cesarz.
Natur Hause to sieć franczyzowych punktów oferujących klientom doradztwo żywieniowe. Każdy klient traktowany jest tam indywidualnie, dietetycy sprawdzą budowę ciała klienta, obliczą zawartość tkanki tłuszczowej i płynów ustrojowych oraz opracują indywidualny plan dietetyczny wzbogacony o suplementy diety pobudzające metabolizm. Natur House dysponuje siecią ponad 1400 centrów dietetyki na świecie.

„Zdrowy” biznes to bez wątpienia dobry pomysł na biznes. Zainteresowanie w tym segmencie już jest duże, a prognozy są korzystne i pozwalają z optymizmem patrzeć na rozwój tego sektora działalności. Ludzie prowadzą coraz zdrowszy tryb życia, coraz bardziej dbają o siebie, zdrowie swoje i swoich bliskich.

Sabina Kobus, 8 maja 2008 r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram