W tych branżach zaczęły się finansowe żniwa

Autor: Redakcja
Data dodania: 21 lipca 2016
Kategoria:
Foto: freeimages.com
W tych branżach na brak klientów się nie narzeka.

Lato to typowy okres aktywności wiążących się z wakacyjnymi wydatkami. W lato wydajemy też coraz więcej pieniędzy. Na naszych przyjemnościach zarabiają zarówno duże firmy, jak i drobni przedsiębiorcy.

Wyniki European Summer Barometer 2016, badania przygotowanego przez Ferratum Group dowodzą, że w lato wydajemy coraz więcej pieniędzy. Największą pozycją na liście wakacyjnych kosztów są wyjścia do restauracji, barów i klubów, które stanowią blisko 19% wszystkich wydatków. Na podróże wydajemy niewiele mniej - blisko 18%.

W wyżej wymienionych branżach (gastronomii, turystyce, hotelarstwie, rozrywce) z powodzeniem rozwijają się systemy franczyzowe i jak wynika z naszych rozmów z przedsiębiorcami działającymi na licencji, na brak klientów mało kto narzeka. Latem kwitną m.in. biznesy sezonowe, często mobilne (lodziarnie, pizzerie, bary z przekąskami, burgerownie a nawet kawiarnie), a także biznesy całoroczne (restauracje czy firmy działające w branży turystycznej).

Chętnie wydajemy na wyjścia do restauracji i podróże

Wielu z nas urlop kojarzy się z najprzyjemniejszym czasem w roku. Chcąc zapewnić sobie wymarzony wakacyjny wyjazd, jesteśmy skłonni zapłacić coraz więcej. Wyniki European Barometrer 2016 podpowiadają, że średnie rozchody Polaków związane z podróżowaniem stanowią 14% planowanych wydatków. Więcej od nas na ten cel przeznaczają tylko Bułgarzy (ponad 17%), Litwini (16%) i Szwedzi (15%). Najmniej w Europie na podróże przeznaczają Niemcy - ponad 4% wydatków.

Największą część, bo aż 19% wydatków przeznaczamy na wyjścia do restauracji, barów i klubów. Jest to o 7,5 punkta procentowego więcej niż średnia europejska. Kolejne 9% wydatków Polaków stanowią koszty związane z uczestnictwem w wakacyjnych festiwalach. Ważną rolę odgrywają także podróże po kraju, które stanowią blisko 18% rozchodów.

Kolejną grupą kosztów są te związane z wydatkami osobistymi i na członków rodziny. Stanowią one blisko 12% rozchodów. Polacy wydają na odzież mniej, niż przeciętny Europejczyk, bo zaledwie 9% wakacyjnych wydatków. Średnią europejską wynoszącą 11,4%, zawyżają Hiszpanie, którzy na ten cel przeznaczają najwięcej pieniędzy - jest to 24% ich odpływów gotówkowych.

Luksus w wakacje nie jest potrzebny

Choć coraz więcej wydajemy na wakacje, to nie decydujemy się na zakwaterowanie w luksusowych hotelach. Podczas gdy Szwedzi, Norwedzy, Duńczycy, Finowie i Brytyjczycy są skorzy do wydania na dobę noclegową nawet powyżej 100 euro, Polacy wolą przeznaczyć na ten cel mniej niż 400 złotych.

Podobnych deklaracji udzielali nasi sąsiedzi, m.in. Czesi i Słowacy, Litwini oraz Niemcy. Wśród społeczeństw podzielających nasze preferencje znalazła się także Kanada.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 30 listopada 2022
Omni-commerce – jak kupują polscy konsumenci?
Data dodania: 29 listopada 2022
Innowacje w branży edukacyjnej docenione
Data dodania: 28 listopada 2022
Franczyza Zdrowa Krowa z ambitnym planem na 2023 rok
Data dodania: 25 listopada 2022
Najlepsza oferta Black Week w tym roku

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram