Rynek akcesoriów GSM będzie rósł zapewniając zarobek przedsiębiorcom, którzy otworzą punkty sprzedaży.
Rynek akcesoriów GSM w Polsce napędza stosunkowo krótki cykl życia samych urządzeń mobilnych oraz trend związany z ich popularyzacją. Akcesoria stają się niezbędnym elementem nowego urządzenia, mają na celu jego ochronę i rozszerzenie funkcjonalności. Wartość tego rynku przekracza ponad 100 mln złotych.
Eksperci szacują, że najbliższe lata będą owocne dla całej kategorii, która rozszerzy się również o dodatkowe urządzenia takie jak SmartWatch’e i SmarBand’y pozwalające monitorować aktywności użytkownika.
Jednym z liderów ze względu na liczbę puntów sprzedaży akcesoriów GSM jest sieć Teletorium, w ramach której działa obecnie ponad 200 punktów. Marka rozwija się we franczyzie. W drugiej połowie czerwca działalność pod szyldem Teletorium rozpoczął przedsiębiorca, który otworzył punkt w Centrum Handlowym Liwa w Kwidzynie.
Franczyza Teletorium należy do grupy franczyz o stosunkowo niskim progu inwestycyjnym. Minimalna kwota inwestycji potrzebna na uruchomienie własnego punktu wynosi 35 tys. zł. Tyle pieniędzy powinno wystarczyć na zakup towaru i podstawowe wyposażenie stoiska.
Oferowane przez sieć Teletorium akcesoria są sprzedawane w cenie korzystniejszej niż w salonach operatorskich, a i tak sprzedawcy osiągają narzuty przekraczające 100% w większości grup asortymentowych. Dostawcą akcesoriów jest największy w Polsce Dystrybutor akcesoriów GSM – TelForceOne (spółka matka Teletorium).