W sklepach dyskontowych Polacy wydadzą rekordowe 17,4 mld zł

Autor: Redakcja
Data dodania: 20 listopada 2008
Kategoria:

Kryzys gospodarczy spowoduje w 2008 r. dynamiczny bo aż 28 proc. wzrost sprzedaży w sieciach sklepów dyskontowych takich jak: Biedronka, Lidl, Netto czy Aldi - wynika z raportu firmy PMR, który cytuje Polska The Times.

Obecnie działa w Polsce ponad 1,7 tys. tego typu sklepów. Ich roczne obroty w tym roku przekroczą 17,4 mld zł i będą o prawie 4 mld zł wyższe niż rok temu. Tak dobre wyniki sprzedaży sklepów dyskontowych wynikają przede wszystkim z niższych o 20-30 proc. cen produktów niż te które oferują zwykłe sklepy osiedlowe czy supermarkety.
Według ekspertów PMR spowolnienie gospodarcze sprawi, że wynagrodzenia Polaków, które rosły średnio o 11 proc. rocznie, teraz będzie zwiększy się jedynie o 6 proc. Wzrośnie bezrobocie, które może przekroczyć 12 proc. W takiej sytuacji cena kupowanego produktu będzie miała dla konsumentów coraz większe znaczenie.

Nie tylko w Polsce ale i za granicą dyskonty rozwijają się niezwykle dynamicznie. Według raportu Planetretail dzięki temu, że nawet w zamożnych krajach klienci przejawiają coraz większą skłonność do oszczędzania, w latach 2007-2012 na całym świecie przychody tego typu sklepów mogą wzrosnąć o 65 proc. W Europie Zachodniej w rękach sieci dyskontowych znajduje się średnio 35 proc. udziałów w rynku detalicznym. W Polsce jest to na razie 8 proc.

Źródło: Polska
20 listopada 2008 r.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram