Otwierając jeden z zestawów w popularnej na całym świecie restauracji, 25-latek z Los Angeles ze zdziwieniem zobaczył, że zamówiony lunch wygląda jak panierowany i smażony w głębokim oleju szczur.
„The Independent” opisuje, że działo się to w KFC. Zdjęcie zamówienia, klient sieci fast-food umieścił na portalach społecznościowych, co wywołało prawdziwą burzę.
Nagłówki portali z całego świata donosiły o tym, że w KFC „usmażono szczura”. Autor zdjęcia nie powstrzymał się od komentarza pisząc, że spróbował kawałka i mięso „było żylaste, gumowate i twarde”.
Rozwiać wszelkie wątpliwości zdecydowała się centrala KFC, która zleciła badania DNA „szczura”. Niezależne laboratorium stwierdziło, że w jedzeniu nie było nic niedozwolonego, a mięso było drobiowe.
W Polsce restauracje KFC należą do portfela AmRest Holdings SE. Jest to niezależna firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku spółka rozwija portfolio kilkumarek, liderów w swoich kategoriach, takich jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture.
AmRest jest też właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez spółkę, jak i poprzez franczyzę.Niedawno do portfolio AmRest dołączyły dwie doskonale prosperujące chińskie marki: Blue Frog i KABB.