W segmencie beauty brakuje wyspecjalizowanych gabinetów sieciowych

Autor: Redakcja
Data dodania: 25 czerwca 2014
Kategoria:
Marzena Maria Pawlik, Yasumi

Marzena Maria Pawlik, Yasumi

Tak, jak w przypadku produktów nabywanych w sieci, również wśród usług kosmetycznych prym wiodą gabinety sieciowe. Wszystko wskazuje na to, że rynek usług kosmetycznych jest w fazie dojrzałości cyklu. Obserwujemy nasycenie rynku, jednak wciąż brakuje wysoko wyspecjalizowanych gabinetów sieciowych – mówi w rozmowie z nami Marzena Maria Pawlik, dyrektor ds. sprzedaży systemów sieci Yasumi.

Jak będzie się rozwijał rynek usług kosmetycznych w ciągu najbliższych lat?

Klienci nadal będą cenić sobie usługi na wysokim poziomie i coraz częściej tylko taki wysoki poziom akceptować. Już teraz chętniej korzystają z usług gabinetów sieciowych, bo one gwarantują jednakowy zakres usług.

YasumiCzy samodzielnie prowadzone gabinety urody, których oferta jest skierowana do zamożnej grupy klientów mają szansę na przetrwanie, czy przyszłość jest za silnymi markami?

W ciągu dwóch ostatnich lat wyraźnie widać, że tak jak w przypadku produktów nabywanych w sieci, wśród usług kosmetycznych prym wiodą gabinety sieciowe. Zwrócić należy też uwagę, iż świadomość klientów jest coraz większa. Polacy chętniej korzystają z usług w gabinetach znanych marek. Yasumi to już spora grupa, która liczy ponad 100 gabinetów. Dlatego też częstotliwość korzystania z usług gabinetów firmowanych marką Yasumi jest zadowalająca i z roku na rok wzrasta. To pozwala nie tylko przetrwać, ale też rozwijać się intensywnie.

Jakie zabiegi są najczęściej zamawiane w salonach Yasumi i jak się zmieniały potrzeby Polek na przestrzeni ostatnich lat?

W salonach Yasumi oferujemy szeroki wachlarz usług od zabiegów odmładzających, poprzez zabiegi odchudzające, masaże do specjalistycznej fotoepilacji. Wyraźnie widać, że klientki oczekują kompleksowości w ofercie. W 2012 roku, cena za usługi fotoepilacji wyraźnie się zmniejszyła. W gabinetach Yasumi epil to koszt 99 zł za strefę. Spowodowało to zwiększony popyt na te usługi oraz pozwoliło zbudować lojalną grupę stałych odbiorców.

W jakim tempie rozwija się sieć?

Sieć Yasumi tworzą gabinety pod marką Yasumi Instytut Zdrowia i Urody, Yasumi epil oraz Yasumi slim. Obecnie sieć Yasumi to ponad 100 gabinetów w Polsce i dwa Instytuty poza granicami kraju. Do końca roku planujemy otworzyć jeszcze kilka, w tym Yasumi Instytuty, gabinety Yasumi slim oraz Yasumi epil. Prowadzimy rozmowy, są nawet podpisane umowy. Jednak czas pokaże, czy założenia uda się zrealizować w zaplanowanym terminie. W naszym kraju jest to zależne od wielu czynników. Na pewne zdarzenia nie mamy wpływu. Teoretycznie, do końca roku powinniśmy otworzyć sześć nowych placówek.

Jakie miejsce zajmuje franczyza w strategii rozwoju firmy?

W strategii rozwoju firmy Yasumi franczyza zajmuje kluczowe miejsce. Dzięki niej osiągnęliśmy tak wysoką pozycję na rynku, w tak krótkim czasie. Dzięki budowie sieci, Yasumi jest marką rozpoznawalną i kojarzoną z wysoką jakością świadczonych usług. Marka Yasumi Instytut Zdrowia i Urody wysoko wypozycjonowała nasze usługi. Jednak największą świadomość marki zbudował program Yasumi epil. To głównie ze względu na znaczną liczbę gabinetów, które zostały otwarte na przestrzeni krótkiego czasu.

Kto może zostać franczyzobiorcą, jakie doświadczenie jest szczególnie przydatne dla osoby planującej prowadzenie salonu urody?

Franczyzobiorcą może zostać każdy inwestor, który dysponuje lokalem i odpowiednimi środkami finansowymi. Doświadczenie w branży nie jest konieczne, gdyż inwestor zatrudnia wykształcony kierunkowo personel. Inwestorowi jest raczej potrzebne doświadczenie biznesowe. Ważne aby znał się na zarządzaniu, sprzedaży i szeroko rozumianym marketingu, który będzie musiał uprawiać przez cały czas funkcjonowania gabinetu. Inwestor musi zdać sobie sprawę, iż działania z zakresu marketingu sprzedaży, zarządzania marketingowego są niezbędnym elementem funkcjonowania gabinetu i budowania bazy klientów. Oczywiście odpowiednio dobrany, przeszkolony przez Yasumi, personel to podstawa działania na rynku usług. Jednak bez działań marketingowych taki gabinet nie osiągnie pożądanego wolumenu sprzedaży usług. Rynek wymaga stosowania różnych narzędzi marketingowych, dzięki którym docieramy z informacją o naszych usługach do potencjalnej grupy odbiorców. Takich działań inwestor nie może zaniechać nawet po osiągnięciu określonego pułapu sprzedaży. Yasumi pomaga budować markę, buduje świadomość podejmowania odpowiednich działań, dajemy inwestorowi tzw. gotowy "przepis na sukces". Ważne aby nasz partner postępował według wytycznych otrzymanych od Yasumi. Mamy prawie 10 lat doświadczenia. Prowadzimy też cztery własne instytuty.

Proszę opowiedzieć o modelach współpracy biznesowej, jakie oferuje marka Yasumi.

Oferujemy trzy projekty pod marką Yasumi. Najbardziej ekskluzywny to Yasumi Instytut Zdrowia i Urody, czyli gabinet świadczący usługi odmładzania, wyszczuplania, fotoepilacji oraz z zakresu wellness. Z naszych obserwacji wynika, że ten projekt w obecnej chwili cieszy się największym zainteresowaniem, głównie ze względu na kompleksowość usług i z tego powodu jest szybki zwrot inwestycji. Dwa pozostałe projekty, czyli Yasumi epil oraz Yasumi slim są skoncentrowane na konkretnych problemach estetycznych. Yasumi epil to gabinety fotoepilacji, natomiast Yasumi slim to gabinety modelowania i wyszczuplania. Jednak zarówno w gabinetach Yasumi epil, jak i Yasumi slim, można wykonać inne zabiegi pielęgnujące urodę. Pakiet usług jest nieco ograniczony, ale tak skonstruowany, aby klient mógł skorzystać też z innych usług, poza tymi kierunkowymi.

Irina Nowochatko-Kowalczyk

Jeśli jesteście zainteresowani współpracą z wyspecjalizowaną siecią gabinetów kosmetycznych Yasumi, zapraszamy do naszej bazy systemów franczyzowych.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram