Foto: freeimages.com
Międzynarodowa grupa, zajmująca się detaliczną sprzedażą artykułów sportowych w Polsce rozwija się w formacie sklepów własnych - na innych rynkach woli franczyzę.
Grupa Interesport, jedna z największych na świecie organizacji zajmujących się detaliczną sprzedażą artykułów sportowych stawia na rozwój sieci franczyzowej w Rosji. Jak informuje agencja Interfax, w planach spółki jest otwarcie do 2020 roku około 70 nowych obiektów handlowych w tym kraju.
Według relacji dyrektora generalnego rosyjskiego oddziału Intersport Michaiła Łandyszewa, prawie połowa nowych sklepów zostanie otwarta w formacie franczyzy. Marka będzie rozwijać sieć sklepów w Moskwie, Petersburgu, Nowosybirsku, Nowogrodzie Dolnym i innych rosyjskich miastach. Nowe sklepy zostaną otwarte jesienią. Planuje się, że w przyszłym roku spółka otworzy 7 sklepów własnych i 15 partnerskich.
W połowie tego roku sieć Intersport liczyła w Rosji 24 sklepy, w tym 6 prowadzonych na zasadzie franczyzy. Grupa Intersport działa w ponad 63 krajach. Roczne przychody sklepów oferujących towary pod tym znakiem przekraczają 10 mld euro. Ponad 80% przychodów grupy generowanych jest na rynku europejskim (uwzględniając Rosję), co przekłada się na około 21% udział w tym rynku.
Co ciekawe, polski Intersport może się rozwijać przez franczyzę, ale na razie nie chce. Jak mówił nam prezes spółki, Artur Mikołajko: - Zgodnie z zapisami umowy licencyjnej możemy rozwijać sieć franczyzową w Polsce. Obecnie skupiamy się jednak na rozwoju sklepów własnych.
W lipcu 2015 roku łączne przychody netto ze sprzedaży osiągnięte przez sieć Intersport Polska wyniosły około 19 585 tys. zł i były wyższe o 7,3% w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku (było: 18 255 tys. zł).