W nastrojach konsumenckich stabilizacja

Autor: Redakcja
Kategoria:
W nastrojach konsumenckich stabilizacja; Foto: freeimages.com

Listopad to w Polsce czas zadumy i wspomnień, ale też gorączkowego wyczekiwania na pierwsze świąteczne promocje. Jeśli dotychczasowe, relatywnie dobre nastroje, przełożą się na przedświąteczne zakupy możemy oczekiwać dalszego wzrostu nastrojów konsumenckich – prognozuje Tomasz Tyszkiewicz, managing consultant TNS.

Ekspert zaznacza, że bilans elementów pozytywnie i negatywnie wpływających na nastroje konsumentów pozostaje niezmieniony. Wartość TNS Consumer Index nie rośnie, ale też nie spada. Rodzi się jednak pytanie, czy zbliża się koniec cyklu wzrostowego zapoczątkowanego w sierpniu.

Więcej światła na tę kwestie rzuca pomiar nastrojów w mediach dostarczony przez Newspoint. Istotnie spadają wskaźniki opisujące koniunkturę i zatrudnienie, co oznacza, że w tych tematach przybywa treści nacechowanych negatywnie.

W ostatnich trzech latach TNS Consumer Index w grudniu zawsze nieco się obniżał. Czy i tym razem będzie podobnie? Jeśli dotychczasowe, relatywnie dobre nastroje, przełożą się na przedświąteczne zakupy i silny popyt wewnętrzny napędzi mechanizm gospodarczy, możemy oczekiwać dalszego wzrostu nastrojów konsumenckich.

INK

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram