W handlu stabilnie

Autor: Redakcja
Data dodania: 3 października 2016
Kategoria:
Foto: freeimages.com
Rosną obroty centrów handlowych.

Obroty centrów handlowych rosną, odwiedzalność także. To dobra wiadomość dla tych, którzy prowadzą działalność w tego typu lokalizacjach lub myślą o własnym biznesie. W galeriach handlowych znajdziemy bowiem wiele firm działających na licencji franczyzowej. 

W centrach handlowych lokuje swoją działalność wiele sieci franczyzowych z różnych branż. To przede wszystkim marki odzieżowe i obuwnicze (np. Blue Shadow, Butik I Like!, Greenpoint czy Esotiq), a także gastronomiczne (np. Carte d'Or Cafe, Express Marche, Yogen Früz, Olimp), kosmetyczne (np. Golden Rose) czy z branży telefonii i akcesoriów GSM (np. Teletorium).

Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że w pierwszym półroczu 2016 roku obroty centrów handlowych wzrosły w stosunku do analogicznego okresu w 2015 roku o 2,1 pkt. proc., a obrót wynosił średnio 58 mld zł netto. Pierwsza połowa 2016 roku upłynęła także wyjątkowo spokojnie pod względem aktywności deweloperów, na rynek trafiły tylko 3 nowe obiekty handlowe.
 
W raporcie PRCH Retail Research Forum przygotowanym przez Polską Radę Centrów Handlowych i ekspertów m.in. z firmy Savills Polska, BNP Paribas RE, Knight Frank oraz GfK Polonia podsumowano także odwiedzalność w centrach handlowych. Z danych zebranych przez analityków wynika, że średni wskaźnik odwiedzalności utrzymuje trend wzrostowy i liczba klientów w badanych centrach wzrosła w pierwszej połowie roku o 3,4 pkt. proc.
 
Wyższa odwiedzalność, mogła także wpłynąć pozytywnie na średni poziom obrotów sprzedaży najemców działających w centrach handlowych. W pierwszym półroczu średni obrót miesięczny sprzedaży z każdego wynajętego m kwadratowego wyniósł 838 zł netto, co przy ponad 11 mln m² powierzchni handlowej daje kwotę 9,3 mld zł.
 
Analizując wyniki obrotów sprzedaży w centrach handlowych odnosi się wrażenie, że stopniowo zmieniają się nawyki i potrzeby konsumentów. Największe wzrosty obrotów od początku roku odnotowały sklepy i punkty oferujące usługi, wysoko w badaniu są również restauracje i strefy „food court”.

Oznacza to, że klienci w większym stopniu korzystają z placówek zlokalizowanych w centrach handlowych, takich jak oddziały banków, operatorów telefonii czy biur podróży oraz z oferty gastronomicznej. Trend ten pokazuje, że centra handlowe dla bardzo dużej grupy Polaków nie są już tylko miejscem robienia zakupów, ale także spędzania wolnego czasu. Tym bardziej niepokojące są próby wprowadzenia ograniczeń w funkcjonowaniu tych obiektów, które będą dotkliwe, nie tylko dla firm i osób prowadzących w nich swoją działalność, ale także dla konsumentów” – powiedział Radosław Knap, Dyrektor Generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram