Dwie sieci handlowe działające w branży artykułów spożywczych łączą siły w obronie przed dyskontami. Fuzja tych graczy stworzy jednego z największych detalistów na europejskim i amerykańskim rynku.
Jak informuje serwis wsj.com, holenderski Ahold NV i belgijska grupa Delhaize zdecydowały się na połączenie sił. Dzięki fuzji dwaj średniej wielkości operatorzy detaliczni stworzą jedną z największych sieci handlowych w USA i Europie z około 54 mld euro w rocznej sprzedaży.
Holenderski Ahold zarządza sieciami Stop&Shop i Giant oraz e-sklepem Peapod. Natomiast belgijska sieć Delhaize ma w swoim portfelu marki Food Lion i Hannaford. Choć obaj operatorzy pochodzą z Europy, aż 60% swojej sprzedaży generują na rynku amerykańskim – ich sklepy działają głównie wzdłuż wschodniego wybrzeża USA.
Według analityków, połączenie Ahold i Delhaize wzmocni pozycję dwóch firm w walce z konkurencją jaką stwarzają sieci dyskontowe, takie jak Lidl i Aldi. Ponadto, pozwoli na znaczne oszczędności sięgające 500 mln euro rocznie. Nowa firma pod nazwą Ahold Delhaize będzie miała ponad 6,5 tys. sklepów.