W Empik Media&Fashion Group słabnie sentyment do mody

Autor: Redakcja
Data dodania: 2 lipca 2012
Kategoria:

Zarząd spółki EM&F zapowiedział restrukturyzację w przynoszącym straty segmencie Moda i Uroda. Grupa pozbyła się nierentownych marek Hugo Boss i Mango. Zmiany czekają także sieć Esprit, Aldo, River Island, New Look i Peacocks.

Plany na ten rok dotyczące sektora modowego zakładają przede wszystkim zamykanie nierentownych sklepów, obniżanie kosztów operacyjnych oraz renegocjację umów franczyzowych. Głównym powodem problemów spółki z sektorem modowym są spadek przychodów ze sprzedaży, drogi i niewystarczająco rentowny model franczyzowy obecny w większości sieci modowych działających w ramach EM&F oraz wzrost czynszów. W wyniku tych problemów zarząd spółki zamierza w dalszym ciągu pozbywać się nie przynoszących zysku salonów oraz renegocjować warunki umów franczyzowych.

Grupa uzyskała wstępną zgodę na zawiązanie spółek joint-venture z markami River Island i Orsay, a umowy są w trakcie negocjacji. Grupa podpisała nowe umowy franczyzowe z lepszymi warunkami współpracy z markami Aldo oraz New Look. Jest też wstępna zgoda na zmianę warunków umowy z marką Esprit.

Grupa zamierza także przebudować upadającą sieć Peacocks. Obecnie w ramach grupy działa 59 salonów tej sieci w 3 krajach. Zarząd planuje część z tych sklepów zamienić na inne należące do Ultimate Fashion, przynoszące zyski.

Problemy zaczęły się już w 2011 roku, kiedy to Grupa EM&F zamknęła 12 nierentownych sklepów w Polsce, Rosji i na Ukrainie. W listopadzie 2011 r. sprzedano za kwotę 6 mln zł sieć 5 sklepów pod marką Hugo Boss, ze względu na brak możliwości rozwoju sieci poza Polską oraz słabe wyniki finansowe (oprócz Warszawy). Kupującym był właściciel marki Hugo Boss. W grudniu 2011 r. sprzedane zostało 31 proc. udziałów w EPCD Sp. z o.o. (wyłączna dystrybucja kosmetyków marki Dior w Polsce). Po transakcji LuxPol Invest Sarl, spółka zależna od NFI EMF S.A. posiada 49 proc. udziałów w EPCD.

Raport finansowy spółki na IV kwartał 2011 roku pokazał, że najgorsze wyniki i ujemne LFL w sektorze modowym miały marki Peacocks, Esprit oraz Wallis, na co złożyły się między innymi nietrafione kolekcje oraz ciepła zima. Najlepsze wyniki i dodatnie LFL osiągnęły marki Aldo, River Island, New Look oraz Mexx.

W sieci sprzedaży należącej do spółki NFI Empik Media & Fashion znajduje sie ponad 750 placówek. Ich łączna powierzchnia to ponad 388 tys. mkw. Do firmy należą salony Empik, Smyk i Esprit, a także m.in. GAP, Aldo, River Island, Wallis, Mexx oraz New Look.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - O tym się mówi

Data dodania: 26 września 2022
Jak kradną pracownicy
Data dodania: 19 września 2022
Prawie połowa Polaków prowadzi swój biznes lub myśli o jego założeniu
Data dodania: 13 września 2022
Dyskonty w Polsce coraz silniejsze
Data dodania: 1 sierpnia 2022
Polski rynek aptekarski wymaga zmian

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram