szkolenie franczyza eduszkolenie franczyza edu - mobile

Vistula rozwija się w Polsce, a wkrótce i za granicą

Autor: Redakcja
Data dodania: 19 listopada 2018
Kategoria:
Foto: Vistula rozwija się w Polsce, a wkrótce i za granicą

Słynna polska marka odzieżowa przejęła Bytom. Po nim do portfolio mają wejść również zagraniczne firmy zajmujące się produkcją i sprzedażą ubrań.

Vistula i Bytom to byli konkurenci w segmencie polskich firm produkujących garnitury. Po kilkunastu miesiącach negocjacji w końcu doszło do fuzji. Wcześniej podobny los spotkał Wólczankę, która jest częścią grupy Vistula od ok. dekady. Pozostała jednak niezależną marką. Teraz grupa Vistula po przejęciu ma zmienić nazwę na VRG czyli Vistula Retail Group, co ma ułatwić orientację wśród rosnącej liczby należących do niej marek i zebranie ich pod wspólnym szyldem, który nie kojarzyłby się wyraźnie z jedną z nich. Jednocześnie zapewniono, że w Bytomiu nie są planowane zwolnienia. Dwaj producenci garniturów mają odróżniać się od siebie ceną i jakością: reklamowana ostatnio przez Roberta Lewandowskiego Vistula ma być tą droższą i bardziej na topie, podczas gdy Bytom będzie produkował raczej tańsze garnitury dla każdego. Tymczasem Wólczanka produkuje głównie koszule, również dla kobiet.

Ekspansja za granicę

Poza koszulami czy garniturami grupa sprzedaje też biżuterię i odzież damską dzięki posiadanym markom W. Kruk i Deni Cler. Wszystkie otwierają salony na zasadach franczyzy, choć w czasie zebrania akcjonariuszy pojawiły się głosy, że najmniej prężnie z nich rozwija się Deni Cler. Dlatego to właśnie wzmocnienie segmentu z modą damską powinno być następnym krokiem Vistuli. Prezes Vistuli mówiąc na łamach Pulsu Biznesu o otwieraniu nowych salonów, wspomniał o wszystkich czterech markach, ale nie uwzględnił wśród nich Deni Cler. Może to sugerować, że na razie nie będą planowane otwarcia nowych sklepów.

Mówi się natomiast o możliwych przejęciach zagranicznej marki odzieżowej dla kobiet. Salony jubilerskie w Czechach i na Słowacji niedługo ma przejąć W. Kruk. - Chcemy wchodzić na zagraniczne rynki inaczej niż najwięksi gracze na naszym rynku handlowym czyli CCC czy LPP. Nie zamierzamy budować sieci sklepów pod swoją marką, ale na bazie marek przejmowanych lokalnie. Zaczęliśmy od biznesów jubilerskich, ale to samo chcielibyśmy realizować w obszarze mody i jesteśmy na etapie szukania ciekawych firm — ujawnił w Pulsie Biznesu prezes zarządu Vistuli Grzegorz Pilch.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 30 listopada 2022
Omni-commerce – jak kupują polscy konsumenci?
Data dodania: 29 listopada 2022
Innowacje w branży edukacyjnej docenione
Data dodania: 28 listopada 2022
Franczyza Zdrowa Krowa z ambitnym planem na 2023 rok
Data dodania: 25 listopada 2022
Najlepsza oferta Black Week w tym roku

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram