
Grupa Muszkieterów planuje wprowadzić do Polski rozwiązanie, które z powodzeniem funkcjonuje na rynkach zachodnioeuropejskich sieci, głównie we Francji i Portugalii.
Chodzi o koncept Vilamarche, który polega na zgrupowaniu pod jednym dachem placówek trzech różnych formatów: supermarketu spożywczego - Intermarché, ogrodowo-dekoracyjnego - Bricomarché oraz narzędziowego - Roady. W ramach projektu mogą funkcjonować też inne punkty usługowe, np. fryzjer, restauracja, pralnia czy szewc.
Nowe placówki grupy Muszkieterów byłyby zlokalizowane przy trasach dojazdowych do dużych miast lub przy ważnych węzłach komunikacyjnych. Namiastką Vilamarché na polskim rynku są już tzw. Rynki Muszkieterów – obecnie działa kilka takich placówek, m. in. w Nisku.
Grupa Muszkieterów w Polsce posiada obecnie 181 sklepów Intermarche i prawie 90 Bricomarche. Sieci rozwijają się za pomocą franczyzy. Aby dołączyć do grupy Muszkieterów, trzeba dysponować kwotą min. 400 tys. zł. oraz pomyślnie zakończyć 6-miesięcznie szkolenie. Spółka nie pobiera opłaty licencyjnej – koszt przystąpienia do sieci jest wkładem do własnego przedsiębiorstwa. Po dwóch latach prowadzenia własnego biznesu, każdy przedsiębiorca może stać się członkiem spółki cywilnej Muszkieterów z siedzibą we Francji i tym samym stać się współwłaścicielem majątku grupy.
Adam Gieras