Będzie to już kolejna sieć fast food, która powalczy o względy kierowców. Działalność w formule drive in bardzo mocno rozwija zwłaszcza McDonald's, ale stawiają na nią także inne sieci jak np. KFC czy Subway.
United Chicken szykuje się także do dwóch kolejnych otwarć - w bytomskiej Galerii Agora oraz we Wrześni. Po uruchomieniu tych restauracji będzie mieć ich łącznie pięć. Dwie działają już bowiem w Koszalinie i Płocku. Jednocześnie w ostatnim czasie zniknęły z rynku lokale w Koninie (tam w ubiegłym roku został otwarty pierwszy United Chicken) oraz Kołobrzegu.
Specjalnością restauracji United Chicken jest marynowany i panierowany kurczak w specjalnie opracowanych oraz dobranych mieszankach przypraw. Serwują one również amerykańskie kanapki z chrupiącym kurczakiem, dodatkami i sosami, a także sałatki, desery oraz kawę. Szacunkowy koszt uruchomienia takiej restauracji to ok. 350 tys. zł + adaptacja lokalu.
Bezpośrednią konkurencją United Chicken jest dużo bardziej znana sieć KFC, licząca w naszym kraju już ponad sto lokalizacji. Masterfranczyzobiorcą tego amerykańskiego konceptu w Polsce jest AmRest, który jednak nie sprzedaje u nas licencji pojedynczym inwestorom.
Właścicielem marki oraz franczyzodawcą konceptu United Chicken jest poznańska firma Lorien Foodservice istniejąca od 1996 r. Podstawą jej działalności jest dostarczanie rozwiązań w zakresie przygotowania i dystrybucji posiłków oraz projektowania i wyposażenia obiektów gastronomicznych. W 2009 r. firma wyszła na rynek z ofertą franczyzową United Chicken.
JCB