Unikalna na polskim rynku sieć szuka franczyzobiorców

Autor: Redakcja
Data dodania: 22 października 2009
Kategoria:
zozolandia_logo1.jpg

zozolandia_logo1.jpgTrudno w polskich realiach znaleźć świeże pomysły na biznes. Tym bardziej właśnie cieszą nowe, oryginale rozwiązania. Takie oferuje m.in DR-International Polska. Do tej pory żadna firma na polskim rynku nie działa franczyzowo w takim zakresie.

 Na pytania odpowiada przedstawiciel firmy DR-International Polska Krzysztof Dybiec.

Od kiedy działa firma?

Firma w tej formie, czyli DR-International Polska sp. z o.o. działa od listopada 2007 niemniej jednak jej udziałowcy prowadzą działalność gospodarczą w różnej formie od 1989 roku. Spółka została założona właśnie w celu tworzenia wewnętrznych placów zabaw Zozolandia.

Skąd nazwa?

Końcem 2007 roku została podpisana umowa licencyjna na wykorzystanie marki Zozole - Zakładów Przemysłu Cukierniczego Mieszko w placach zabaw Zozolandia na terenie całego kraju. Po podpisaniu umowy do połowy 2008 roku tworzono punkt pilotażowy w Wodzisławiu Śląskim. Po jego uruchomieniu 3 lipca 2008 zlecono Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych w Warszawie prace nad utworzeniem podręcznika operacyjnego oraz wszelkich dokumentów związanych z uruchomieniem franczyzy. W związku z tym, że podręcznik bardzo szeroko i szczegółowo opisuje nasze know how prace zakończyły się w połowie marca 2009.

Wspomniała Pani Systemów Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych. Czy są Państwo zadowoleni z tej współpracy?

Współpraca przebiegała bardzo sprawnie, zadania były utrudnione, bo nie można było porównać naszego systemy franczyzowego do jakiegokolwiek już istniejącego. Prace trwały dosyć długo, ale podręcznik został przygotowany rzetelnie, jasno i czytelnie. Powstał obszerny materiał, który szczegółowo opisuje wszystkie aspekty funkcjonowania naszego placu zabaw, ale powstał także pakiet informacyjny, który na kilku stronach prezentuje główne aspekty funkcjonowania Zozolandii i pozwala przyszłym franczyzobiorcą zapoznać się ze specyfiką naszej działalności Prace nad tworzeniem pakietu zakończyły się w połowie marca 2009.

Kiedy ruszy pierwszy plac zabaw we franczyzie?

Niestety i nas nie ominęły skutki kryzysu. Wiele firm wstrzymało swoje inwestycje, dlatego poszukiwanie franczyzobiorców znacznie się skomplikowało. W tej chwili informacje o franczyzie są na naszej stronie internetowej i wkrótce zaprezentujemy się także na stronie www.franczyzawpolsce.pl . Dodatkowo podejmujemy działania w celu pozyskania inwestora strategicznego tak aby móc otworzyć dodatkowe własne place zabaw Zozolandia .

To znaczy, że nie uda się zrealizować planów otwarcia pięciu placówek, o których rozmawialiśmy na początku roku?

Niestety tak jak powiedziałem wcześniej skutki kryzysu dotknęły również nas. Mamy bazę osobową i organizacyjną do otwierania kilku placów zabaw w ciągu roku, ale potrzebne są jeszcze środki finansowe nasze lub potencjalnych franczyzobiorców.

Czy mają Państwo konkurencję, która działa podobnie do Zozolandii?

Żadna firma na rynku nie działa franczyzowo w tym zakresie. Nie powstały ogólnopolskie sieci placów zabaw działające w tej formie i na takich powierzchniach, a co dopiero pod znaną już dzieciom marką, jaką są Zozole.

Skąd więc pomysł na franczyzę?

Nasze doświadczenie zawodowe, pozyskana przez szereg lat wiedza praktyczna i teoretyczna pozwoliła nam zdobyć poważnego partnera w kreowaniu nowej, a jakby nie nowej marki Zozolandia. Zawsze interesowały nas duże projekty zakrojone na szeroką skalę i dojrzeliśmy do ich realizacji. Całe know how mieliśmy już w głowie i na papierze potrzebowaliśmy tylko specjalistów z ARSS, aby uporządkowali zebraną wiedzę i materiały w podręcznik operacyjny.

Czy branża, jaka Państwo wybrali miała jakis wpływ na wybrany kierunek rozwoju?

Do franczyzy w tej branży skłoniła nas także dosyć duża blokada konkurencyjna oraz chęć stworzenia placówek w całym kraju prowadzonych z najwyższą starannością w celu zaspokojenia potrzeb dzieci i ich rodziców Ile docelowo placów zabaw planujecie uruchomić? W tej chwili trudno jednoznacznie określić, wszystko zależy od rozwoju ogólnej sytuacji gospodarczej. W obecnej chwili skupiamy się na pozyskaniu inwestora strategicznego i rozwijamy nasz punkt pilotażowy. Czas pokaże, co dalej.

Dziekujemy za rozmowę

FwP, 22 października 2009r.

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram