Zakup polisy bez wychodzenia z domu jest nie tylko praktycznym, ale i najbardziej pożądanym sposobem. Istnieje jednak liczna grupa osób, która woli bezpośredni kontakt z agentem z bogatym portfolio ofert. Jedno i drugie umożliwiają multiagencję ubezpieczeniowe.
Jak przypomina serwis Superpolisa.pl, ubezpieczenia za pośrednictwem directu, czyli sprzedawane przez internet lub telefon, pojawiły się na polskim rynku ponad 13 lat temu. Nieprzerwanie od roku 2003 roku, zdobywają coraz większą popularność. Z roku na rok relacje ubezpieczyciel-ubezpieczony coraz bardziej dotyczą sfery cyfrowej. Dla sporej części z nas zakup polisy bez wychodzenia z domu jest nie tylko praktycznym, ale i najbardziej pożądanym sposobem. Jednak, jak wynika z badań KPMG, cyfryzacja branży ubezpieczeniowej stanie się powszechną normą dopiero po 2020 roku.
– W przypadku kont online i dostępu do produktów przez internet czy urządzenia mobilne z żalem trzeba przyznać, że ubezpieczyciele są dosyć daleko za branżą bankową. Wciąż niewiele firm w Polsce oferuje dostęp do swoich produktów przez internet czy telefon, ale to się będzie bardzo szybko zmieniało. Klienci są przyzwyczajeni do korzystania z takich rozwiązań w bankach i tego samego będą oczekiwali od ubezpieczycieli – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Avivy w Polsce.
Z ubiegłorocznych badań wynika, że w Polsce wśród 10 największych ubezpieczycieli, tylko połowa oferowała tego typu rozwiązania. Jest jednak inny, znacznie łatwiejszy sposób na zakup ubezpieczenia w internecie czy przez telefon. Oczywiście chodzi o skorzystanie z internetowej porównywarki ubezpieczeń, która dodatkowo umożliwia także jednoczesne porównanie ofert wielu firm, a co za tym idzie dopasowanie polisy do swoich potrzeb.
Polecamy: Jak zarobić na ubezpieczeniach
Multiagencje ubezpieczeniowe, takie jak np. Superpolisa.pl umożliwiają oferują również tradycyjną formę wyboru ubezpieczenia. Preferującym bezpośredni kontakt z doradcą ubezpieczeniowym, umożliwia dostęp do szerokiej oferty ubezpieczeń w placówkach stacjonarnych.
Jakie produkty ubezpieczeniowe w tym roku dały agentom największy zarobek? Bartłomiej Behnke, dyrektor zarządzający w Superpolisa.pl odpowiada, że powszechnymi produktami są ubezpieczenia komunikacyjne. Stanowią one aż 80% sprzedawanych przez agentów ubezpieczeń.
Największym zainteresowaniem klientów cieszy się OC. Jak podkreślił w rozmowie z nami wynika to z faktu, że polisa ta jest obowiązkowa dla wszystkich posiadaczy pojazdów mechanicznych. Wśród kierowców coraz bardziej powszechna jest wiedza, o tym, że OC we wszystkich firmach ma taki sam zakres, a różna jest tylko cena, więc zainteresowani oszczędnością odwiedzają placówki multiagencji.
W przypadku polis komunikacyjnych można mówić także o rosnącej popularności AC i pozostałych ubezpieczeń dobrowolnych. Choć w dalszym ciągu z autocasco korzysta jedynie co czwarty kierowca. Pole do rozwoju jest więc bardzo duże. Zauważalnie rośnie także zainteresowanie ubezpieczeniami domów i mieszkań, a sezonowo - turystycznymi.
„W naszej ofercie znajdują się wszystkie te produkty pochodzące od ponad 20 największych ubezpieczycieli działających na polskim rynku. Dla naszych franczyzobiorców i partnerów oznacza to możliwość sprzedaży polis wpisujących się w oczekiwania klientów, a dzięki innowacyjnemu systemowi transakcyjno-rozliczeniowemu jest to wygodne także z ich perspektywy” – zaznacza Bartłomiej Behnke.