"U Rzeźnika" w kolejnych regionach

Autor: Redakcja
Data dodania: 5 listopada 2010
Kategoria:
Delikatesy_u_rzeznika_-_tlum_klientowFranczyzowa sieć delikatesów mięsnych wywodząca się z Białegostoku prowadzi ekspansję coraz bardziej w głąb kraju. I rozwija współpracę z Tesco.

Delikatesy Mięsne u Rzeźnika najliczniej reprezentowane są w woj. podlaskim (53 sklepy, w tym 36 franczyzowych) oraz mazowieckim (35 sklepów franczyzowych). Sieć planuje cały czas wzmacniać swoją obecność w tych regionach, ale jednocześnie prowadzi także ekspansję w kolejnych, bardziej oddalonych od centrali województwach. Przypomnijmy, że głównym dostawcą mięs i wędlin do sieci jest białostocki PMB.

- Rozwój sieci jest podyktowany możliwościami logistycznymi, gdyż branża wymaga czętych i cyklicznych dostaw towaru. Stąd też wspólnie z naszymi dostawcami  poprawiamy logistykę w celu rozwijania sieci również w nowych regionach - wyjaśnia Wojciech Dunikowski, wiceprezes spółki Delikatesy Mięsne u Rzeźnika.

Niedawno powstały pierwsze Delikatesy u Rzeźnika w Małopolsce i na Pomorzu, a także w Łódzkiem. W tym ostatnim regionie wkrótce powstaną kolejne, czwarte delikatesy. Będą zlokalizowane w Tesco w Strykowie.

W ostatnim czasie Delikatesy Mięsne u Rzeźnika coraz częściej lokowane są właśnie przy marketach Tesco. Najnowsza lokalizacja będzie siedemnastą. Niemal równie chętnie Delikatesy u Rzeźnika lokują się przy Biedronkach, działa tam już 13 sklepów tej sieci. Wszystkie placówki poza Białymstokiem prowadzone są przez franczyzobiorców. Centrala sieci zapewnia im atrakcyjne lokalizacje, głównie właśnie w marketach oraz wyposażanie stoiska. Środki, jakie musi  posiadać franczyzobiorca, to ok. 5-10 tys. zł.

Wiceprezes spółki przestrzega jednak, że nie jest to łatwy biznes. - Najlepiej sprawdza się model, gdy franczyzobiorca sam uczestniczy w pracy sklepu, tj. zamawianiu towaru, obsłudze klientów i z tej pozycji na bieżąco sprawuje nadzór i kontrolę nad funkcjonowaniem sklepu. Ten biznes jest po prostu skonstuowany tak, że bez zaangażowania, bez dbałości o jakość praktycznie nie ma szansy na odniesienie sukcesu - wyjaśnia.

Obecnie do sieci należy blisko 130 sklepów i od kilku miesięcy, mimo nowych otwarć, liczba ta jest stała. Zdarza się bowiem, że niektóre sklepy wypadają z rynku. - Likwidacje sklepów zdarzają się bardzo rzadko. Decyzje o  likwidacji sklepu, jakie miały miejsce w naszej sieci, dotyczyły w zasadzie lokalizacji niesieciowych pozyskanych przez naszych franszyzobiorców - podkreśla Dunikowski.

W przyszłym roku ekspansja ma przyspieszyć. Jak powiedział niedawno prezes PMB Białystok Leszek Czemiel w rozmowie z "Gazetą Wyborczą", na koniec 2011 r.  w sieci Delikatesy Mięsne u Rzeźnika powinno działać już 200 placówek.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 12 sierpnia 2022
Bezrobocie w Polsce najniższe od 32 lat
Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram