Tylko połowa firm w Polsce ma strategię marketingową 

Autor: Redakcja
Data dodania: 29 lipca 2014
Kategoria:
Tylko połowa firm w Polsce ma strategię marketingową; Foto: freeimages.com

Tylko połowa firm w Polsce ma strategię marketingową; Foto: freeimages.com

Ponad 50% polskich przedsiębiorstw ma sformułowaną strategię marketingową. W prawie 35% funkcjonuje ona w formie spisanej, a w 22% firm jest „w głowie” osób zarządzających – wynika z raportu „Strategie marketingowe 2014”, przygotowanego przez Mind Progress Group we współpracy z Instytutem Badawczym IPC.

Według autorów raportu, wynika to z tego, że duże i średnie przedsiębiorstwa znacznie częściej operują na rynkach międzynarodowych i maję przynajmniej częściowo zagraniczny kapitał.

Wśród badanych firm 3/4 deklaruje posiadanie misji i wizji. Nieco ponad połowa ma zdefiniowane grupy docelowe. 41% zapytanych przedsiębiorstw w ogóle nie określa, do kogo kieruje swoją ofertę i działania komunikacyjne – mówi Michał Pawlik, head of strategy w Mind Progress Group, pomysłodawca i koordynator badania.

Polskie firmy dzielą się na dwie niemal równe grupy - przedsiębiorstwa mające strategię marketingową i takie, które jej nie posiadają. Co jest tego przyczyną? Koszty opracowania strategii stanowią średnio około 11% budżetu marketingowego. Wśród firm, które dotychczas nie miały strategii marketingowej, aż 55,2% nie planuje jej tworzyć w najbliższej przyszłości.

Do czynników ograniczających można zaliczyć obawę przed wysokimi kosztami jej opracowywania (70,5%) i realizacji (48,5%). Wysoki wskaźnik notowany jest w przypadku teoretyzacji działań strategicznych, bez uwzględnienia rynkowych realiów (33,5%). Zrealizowane badania wskazują na konieczność racjonalizacji i urealniania efektów działań marketingowych w polskich firmach. Poprzez ocenę efektywności strategii i jej zbieżność z realiami rynkowymi oraz celami i wynikami, będzie można traktować te działania w wymiarze inwestycyjnym, a nie tylko kosztowym.

INK

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram