Franczyza w Polsce

Autor:
DATA DODANIA: 23 kwiecień 2018

Foto: materiały prasowe

Telepizza nie zwalnia tempa rozwoju i zagospodarowuje kolejne segmenty rynku. Potencjał widzi m.in. w obecności na food courtach galerii handlowych.

Choć Polacy coraz częściej odwiedzają food trucki czy targi śniadaniowe, ich numerem jeden pozostają niezmiennie pizzerie (aż 76% badanych ) – pokazują wyniki raportu Polska na Talerzu 2017, przygotowanego przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Wyniki tego badania potwierdzają, że konsumenci coraz częściej korzystają z punktów gastronomicznych. Liczba respondentów deklarujących stołowanie się na mieście przynajmniej raz w tygodniu, wzrosła o ponad 3% w porównaniu do 2016 roku. Polacy chętnie jadają również w sieciowych fast foodach oraz restauracjach serwujących m.in. dania kuchni polskiej i amerykańskiej.

Wygoda na pierwszym miejscu

Głównym powodem, dla którego jada się ,,na mieście” jest wygoda. Badani często wskazywali również na oszczędność czasu i chęć spotkania ze znajomymi czy zamiłowanie do jadania poza domem. Zgadza się z tym Leszek Nowak, manager ds. rozwoju franczyzy Telepizza. – Ta tendencja jest coraz mocniejsza. Spodziewamy się, że liczba osób regularnie odwiedzająca nasze lokale będzie dynamicznie rosła. Zauważają to też przedsiębiorcy, którzy coraz chętniej otwierają lokale gastronomiczne. Otwarcie własnej pizzerii wielu wydaje się atrakcyjnym pomysłem na biznes. I tak jest. Należy jednak wziąć pod uwagę nie tylko perspektywy rozwoju rynku, ale i ryzyko idące za tym. Podczas rozmów z kandydatami na franczyzobiorców często słyszymy, że franczyza jest dla nich pewną podstawą, dzięki której nie obawiają się podjąć wyzwania, jakim jest zarządzanie własną restauracją – opowiada Leszek Nowak. Dodaje, że polscy konsumenci cenią sobie wysoką jakość dań, przystępne ceny oraz dogodną lokalizację. To właśnie te trzy czynniki miały największy wpływ na decyzję dotyczącą ponownego odwiedzenia lokalu. – To ważny drogowskaz dla rozwoju naszej sieci pizzerii. Nie przez przypadek, jakiś czas temu podjęliśmy decyzję o wejściu do galerii handlowych. Food courty to dobra lokalizacja łącząca w sobie wiele zalet – do restauracji w centrach i galeriach handlowych przychodzą nie tylko zmęczeni zakupowicze, ale i osoby z „miasta” z rodziną czy znajomymi. W tym roku otworzyliśmy kilka pizzerii w tego typu lokalizacjach, m.in. w galerii Vivo w Krośnie, Neptun w Starogardzie oraz w galeriach Amber w Kaliszu oraz Plaza Rzeszów – kontynuuje Leszek Nowak.

Telepizza dla biznesu – jak to działa

Dla zwykłych konsumentów Telepizza kojarzy się ze smacznym posiłkiem oraz lokalem, w którym miło jest spędzić
czas z rodziną lub przyjaciółmi. Dla przedsiębiorców z kolei ten koncept restauracyjny jest bezpiecznym
modelem prowadzenia biznesu. Wchodząc do międzynarodowej sieci pizzerii specjalizującej się w dostawie pizzy do domów i biur korzystają oni ze sprawdzonego przepisu na biznes, unikalnego know-how. Dzięki wieloletniemu
i międzynarodowemu doświadczeniu, wsparciu centralnych struktur i przemyślanym inwestycjom Telepizza osiągnęła w naszym regionie bardzo silną pozycję. Aby otworzyć franczyzową pizzerię w ramach tej sieci trzeba mieć około 250 tys. zł kapitału startowego. Wysokość tej kwoty w znacznym stopniu uzależniona jest od powierzchni lokalu, w którym będzie działała pizzeria oraz jego stanu technicznego i wydatków związanych z dostosowaniem
pomieszczenia do standardów sieci. W zamian franczyzobiorcy otrzymują m.in. stałą opiekę doradców - Telepizza
dba o fachowe wsparcie dla swoich licencjobiorców oddając im do dyspozycji sztab doświadczonych pracowników
działu Operacyjnego Telepizza Poland. Franczyzobiorcy mają także wsparcie struktur centralnych. To pomoc wyspecjalizowanych działów w sprawach personalnych i administracyjnych, budowlano-technicznych, pomoc prawna oraz duże wsparcie marketingowe. Dodatkowo sprawnie działający system logistyki dostaw zdejmuje z licencjobiorcy obowiązek dbania o dostawców oraz jakość produktów i atrakcyjność cen. Telepizza oferuje też wysoką jakość produktów za rozsądną cenę. Jest to możliwe dzięki szerokiej skali działania, systemowi centralnych zakupów oraz kontroli produktów prowadzonej przez Dział Jakości. Polski oddział Telepizzy ma w naszym kraju centralę produkcyjną z własną wytwórnią ciasta. To właśnie zakup półproduktów jest jednym z kluczowych elementów biznesu, zapewniających zadowolenie konsumentów z produktu końcowego oraz godziwy zysk z działalności. Ponadto franczyzodawca zapewnia skuteczną reklamę. Telepizza ma profesjonalne struktury działu marketingu zapewniające od lat regularną obecność w najważniejszych mediach ogólnokrajowych. Ogromną zaletą wyboru tego modelu prowadzenia biznesu jest także to, że już na starcie lokal działa pod znaną i lubianą marką. Jest częścią sieci pizzerii rozpoznawanej przez klientów, co jest niezwykle ważne w każdym biznesie, szczególnie na samym początku działalności.

Artykuły które powinny Ci się spodobać

O tym się mówi
Autor: / Listopad 20, 2018
O tym się mówi
Autor: / Październik 15, 2018
O tym się mówi
Autor: / Lipiec 16, 2018

A może te Cię zaciekawią

Ludzie i biznes
Autor: / Wrzesień 24, 2018
Aktualności
Autor: / Wrzesień 10, 2018
Aktualności
Autor: / Listopad 12, 2018

Prezentacje franczyz



Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 15.11.2018

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 28.11.2018

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 08.01.2019

Jak kupić franczyzę

Jak zarządzać franczyzą