Franczyza w Polsce

Prezentacje franczyz

http://www.vrca.community/?dissertation-rationale-for-study writers understand that composing a high-quality paper needs a lot of knowledge, skills, and time on the topic. Because of this, we

Opublikowano: 16 kwiecień 2018

It's really easy to http://www.paris-select.com/?purchase-a-dissertation-good using our service, don't miss an opportunity to use our resource to the fullest and buy an essay or any other academic Foto: Salon sprzedaży Próchnik

research paper on science http://www.morganlegal.com.au/?custom-homework-and-essays how to write a law personal statement organizational behavior paper service It should be acknowledged that no matter whether you choose to buy custom term paper or to buy custom research paper, when Research Paper Borderline Personality Disorder, Zarząd Próchnik SA złożył wniosek o przeprowadzenie restrukturyzacji w postępowaniu sanacyjnym.

The same process can be used to Custom Admission Essays To College from other. If You Purchase a Dissertation. Many students have turned to buying dissertations
Jak poinformowała spółka, decyzja zarządu podyktowana była troską o przetrwanie firmy notowanej na warszawskiej GPW od 27 lat. W opinii zarządu postępowanie sanacyjne i zawarcie układu jest najbardziej uczciwą drogą, zapewniającą najwyższy możliwy poziom wykonania zobowiązań. Decyzja o złożeniu wniosku o postępowanie sanacyjne została podjęta, gdy ostatecznie nie powiodła się żadna z kilku realizowanych równolegle ścieżek pozyskania finansowania niezbędnego dla kontynuowania działalności spółki.


Order now! Its your lucky day as you have found one of the Pay For Writing Essay best custom writing services online. Are you looking to hire a writer for Powody kryzysu

W opinii obecnego zarządu jest ich całkiem sporo i wynikają one przede wszystkim z działań poprzedniego zarządu kierowanego przez Rafała Bauera. Głównym błędem miały być zbyt wysokie koszty produkcji w polskich fabrykach oraz przyjęcie strategii sprzedaży w cenach regularnych przy agresywnej polityce cenowej konkurentów.
Nietrafiona okazała się koncepcja multi-brand, w której zlekceważono krytyczny czynnik różnej specyfiki marek Próchnik i Rage Age. Spowodowało to między innymi połączenie salonów Próchnik i Rage Age, zarządzanie produkcją i kolekcją przez ten sam zespół, a w sprzedaży internetowej wprowadzenie na stronę marki Próchnik marek zupełnie przypadkowych.
Źle zarządzana była kluczowa marka Próchnik, która przeszła nieprzemyślany, kosztowny rebranding. Porzucono prawdziwy, utrwalony w Polsce wizerunek Próchnika jako solidnej jakościowo marki modowej i niekwestionowanego przez dekady lidera okryć wierzchnich. Jego miejsce zajął oderwany od produktu zwrot do motywów historyczno-patriotycznych oraz militarnych.
Marka Rage Age także była źle zarządzana. Miała ona potwierdzony kilkuletnimi wynikami flagowych sklepów duży potencjał, oparty o lojalną, aktywną grupę kilku tysięcy klientów, tworzących wyjątkową społeczność wokół tego brandu. Potencjał ten został zmarnowany między innymi. poprzez wspólne sklepy z marką Próchnik, nieprzemyślane wyprzedaże oraz niszowe nowe kolekcje, które nie znajdowały odpowiedniej aprobaty w społeczności Rage Age. Nie wykorzystano także potencjału na rozwój i przemyślaną ekspansję zagraniczną.
Błędy asortymentowe powodowały z kolei brak pokrycia rynku ofertą - zarówno w zakresie proponowanych modeli, jak rozmiarów i kolorystyki. Równie częste były błędy dotyczące zamawianych ilości poszczególnych produktów, zatrzymujące obrót środków. Z kolei kolekcje Rage Age traciły stopniowo oryginalność, co powodowało utratę lojalności i rozczarowanie klientów.
Zamówienia u producentów były składane w sposób nieformalny, bez umów określających specyfikację produktu, terminarz dostaw oraz sankcje związane z terminowością realizacji i jakością wykonania. Produkcja zlecana była bez dbałości o ograniczenie kosztów i bez konsekwencji w doborze dostawców, a dodatkowo zaniedbywano relacje z najważniejszymi dostawcami. Przy skali produkcji spółki próby lokowania produkcji w Chinach były błędem, powodującym długotrwałe zaangażowanie kapitałowe i bardzo niską jakość otrzymywanych wyrobów.
Błędy zostały także popełnione przy budowie salonów sieci. Niektóre salony marek wymagających kameralnych, butikowych, a zarazem efektywnych lokalizacji (Rage Age) usiłowano realizować na wzór wielkopowierzchniowych sklepów samoobsługowych. Prowadziło to do wynajmowania zbyt dużych powierzchni i zbyt kosztownych aranżacji.
Niefunkcjonalny okazał się być model sprzedaży internetowej, w którym koszty obsługi generowane przez zewnętrzne firmy niszczyły efektywność kosztową i sens ekonomiczny sprzedaży online. Błędem była też rezygnacja ze sprzedaży własnej i próba wykorzystania zewnętrznego partnera logistycznego spoza branży modowej. Sklep internetowy Spółki był praktycznie outletem i nie prezentował aktualnych kolekcji, a jedynie ofertę wyprzedażową, co dodatkowo obniżało realizowaną marżę.


Need some professional academic help with your papers? Looking for a reliable click here with high-quality works? Then EssayUSA will rescue Założenia planu restrukturyzacji


W zakresie podstawowych założeń planu restrukturyzacji osoby kierujące spółką oczywiście prochu nie wymyśliły zakładając, że pozbycie się złych aktywów oraz drastyczne obniżenie kosztów ogólnego zarządu winny doprowadzić do trwałej rentowności spółki.
Obecny zarząd jest przekonany, że marka Próchnik musi zdecydowanie powrócić do korzeni, jakimi jest produkcja okryć wierzchnich. Płaszcze, kurtki oraz marynarki i modne produkty łączące ich cechy będą produkowane z naciskiem na wygodę i funkcjonalność, z różnych, również technicznych materiałów. Pozostałe oferowane produkty takie jak buty, spodnie, swetry, koszule i inne będą pełniły rolę wspierającą i nie będą angażowane w budowę wizerunku marki. Zawężenie asortymentu daje szansę na wyjście z pułapki walki ceną z dużo większymi konkurentami oferującymi pełną gamę produktów w wielkopowierzchniowych salonach i budowę sprzedaży w oparciu o wyrazistość i rozpoznawalność brandu. Specjalizacja ma być szansą dla relatywnie niewielkiej firmy jaką jest Próchnik SA., co wydaje się być słusznym założeniem.
Marka Rage Age ma zostać sprzedana, ponieważ pomimo jej potencjału przy aktualnych możliwościach spółki i nastawieniu na jak najszybszą spłatę zobowiązań po prostu nie ma innej możliwości. W ocenie zarządu marka ta ma nadal potencjał do znacznego rozwoju, ale dla uzyskania rentowności musi uzyskać większą skalę działalności. Osiągnięcie jej wymaga zaangażowania silnego finansowo podmiotu jakim niewątpliwie Próchnik SA w obecnej chwili nie jest.
Produkcja będzie oparta o dotychczas wykorzystywanych podwykonawców, a punktem wyjścia dla nowych produktów będą opracowane już przez nowy zarząd wzory i kroje, zorientowane na osiągnięcie nowej jakości funkcjonalnej i estetycznej.
Ze względu na perspektywy rozwoju rynku i zakładaną ewolucję marki zarząd zakłada oparcie sprzedaży głównie o internet.
Marketing spółki też ma być skoncentrowany w internecie i mediach społecznościowych oraz oparty o precyzyjne targetowanie. Dopełnieniem działań marketingowych będą showroomy i promocje lokowane blisko potencjalnych klientów.

We provide great value Essay Writing Diwali Festivals. Student prices & short turnarounds available. Use our free Price Calculator and see for yourself our Co dalej z franczyzą?


Przypomnijmy, że w marcu 2017 roku (czyli jeszcze za rządów poprzedniego zarządu) Próchnik zaoferował franczyzę. Pierwszy sklep franczyzowy został otwarty w listopadzie 2017 roku w Szczecinie. Obecnie pod tą marką działają trzy salony prowadzone przez franczyzobiorców. Model współpracy partnerskiej był do tej pory realizowany w formule franczyzy depozytowej, której istotą jest to, że koszt zatowarowania sklepu leży po stronie franczyzodawcy. W takiej sytuacji raczej wątpliwe jest aby spółka chciała kontynuować rozwój sieci sprzedaży w oparciu o model franczyzowy, tym bardziej, że w zaprezentowanym planie restrukturyzacji próżno szukać choćby wzmianki o franczyzie a zarząd spółki wyraźnie podkreśla, że sprzedaż będzie oparta głównie o internet.

Pin It
Oceń: 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Andrzej Krawczyk

Najnowsze franczyzy

Szkolenia

DLA FRANCZYZODAWCÓW

ZARZĄDZANIE SIECIĄ FRANCZYZOWĄ - 25.09.2018

ROZWÓJ FIRMY POPRZEZ FRANCZYZĘ - 18.09.2018

DLA KANDYDATÓW NA FRANCZYZOBIORCÓW

FRANCZYZA - SPOSÓB NA WŁASNY BIZNES - 27.09.2018

SONDA - MIEJ WŁASNE ZDANIE!

Jakie pytanie jako pierwsze zadałbyś franczyzodawcy podczas rozmowy na temat przystąpienia do sieci?

Jaka jest całkowita kwota inwestycji franczyzobiorcy? - 48.6%
Ile wynosi okres zwrotu z inwestycji? - 27%
Jakie są kary wynikające z umowy franczyzy? - 12.2%
Jakie know-how oferuje franczyzodawca? - 12.2%