Trend spadkowy w LPP nareszcie się odwrócił

Autor: Redakcja
Data dodania: 6 lipca 2010
Kategoria:
reserved_sklepPrzychody spółki urosły drugi miesiąc z rzędu. Firma cały czas uruchamia nowe sklepy i zachęca do współpracy. Ostatnio powstały cztery nowe salony franczyzowe Cropp i Reserved w Rosji i na Ukrainie.

W czerwcu przychody LPP ze sprzedaży wyniosły ok. 181 mln zł i były wyższe o ok. 4 proc. od osiągniętych w czerwcu 2009 roku. To już kolejny po maju okres wzrostów. We wcześniejszych miesiącach sprzedaż mocno spadała – kwiecień 2010 r. był o 10 proc. gorszy niż analogiczny okres w 2009 r., marzec o 8 proc., luty o 6 proc., zaś styczeń aż o 13 proc. Skutkiem tego łączna sprzedaż produktów grupy w minionym półroczu wyniosła 903 mln zł i była niższa o 5 proc. od osiągniętej w pierwszym półroczu roku ubiegłego.

Systematycznie rośnie też marża, wciąż utrzymuje się jednak na dość niskim poziomie – w czerwcu było to 51 procent.

Czołowe marki należące do LPP to młodzieżowe Reserved, Cropp i House. Firma rozwija także sieć sklepów z bielizną Esotiq oraz z eleganckimi ubraniami dla kobiet Mohito. Mimo utrzymującej się dość trudnej sytuacji w branży odzieżowej LPP uruchamia kolejne placówki zarówno w Polsce jak i zagranicą. Wiele z nich działa na zasadzie franczyzy.

Ostatnio kolejne franczyzowe jednostki ruszyły w Europie Wschodniej.  W maju w Centrum Handlowym Forum w Volgodzie w Rosji powstał jednopoziomowy salon Reserved o powierzchni 283 mkw. Tradycyjnie wyróżniono w nim strefę damską, męską oraz dziecięcą. Jest to już 48. salon tej marki w Rosji. Z kolei 9 czerwca w Belgorodzkim Centrum Handlowym Modny Bulwar otwarto salon marki Cropp o powierzchni 161 mkw.

Nowe otwarcia miały miejsce również na Ukrainie, gdzie w maju Cropp poszerzył liczbę obecnych tam salonów do jedenastu. Nowa placówka powstała w CH Juznograd w Lugansku i zajmuje 60 mkw. W czerwcu zaś ruszył Reserved zlokalizowany w Iwano-Frankowsku.

LPP nowe placówki chce także uruchamiać w naszym kraju m.in. w oparciu o współpracę z franczyzobiorcami. Reserved, Cropp i House mogą być uruchomione w mieście od 30 tys. mieszkańców. Dla marek Cropp i House wystarczy powierzchnia od 150 do 300 mkw. Dla Reserved jest to od 350 do 700 mkw. Salony Mohito LPP chce otwierać w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców, zaś sklepy z bielizną Esotiq – od 20 tys. mieszkańców. W przypadku tej ostatniej sieci wystarczy stosunkowo nieduża powierzchnia handlowa od 50 do 150 mkw.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy
Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram