- Nasi klienci wykazali się wyrozumiałością i lojalnością kontynuując współpracę z Grupą Dystrybucyjną Tradis, mimo niepewności związanej z perspektywą połączenia z Eurocash. Tuż po podpisaniu umowy inwestycyjnej widzieliśmy pewną ostrożność wśród detalistów, jednak im bardziej perspektywa połączenia się oddalała, tym bardziej nasi klienci otwierali się na dalszą współpracę. W sierpniu, kiedy okazało się, że Eurocash nie zrealizował transakcji i umowa nie obowiązuje, zanotowaliśmy rekordowe obroty. Tę tendencję chcemy utrzymać - mówi Kazimierz Mars, prezes zarządu Tradisu.
Tradis planuje zarówno rozwój organiczny, jak i przejęcia oraz fuzje. Chce zbudować wokół siebie silną grupę, skupiającą spółki dystrybucyjne, formaty franczyzowe i współpracujące spółdzielnie Społem. Zarząd spółki już wznowił zawieszone ze względu na umowę inwestycyjną rozmowy z firmami, które chciały dołączyć do grupy. Negocjuje głównie z dystrybutorami regionalnymi. W ubiegłym tygodniu podpisał list intencyjny dotyczący nabycia aktywów hurtowych toruńskiej spółki Nadwiślanka – teraz czeka na zgodę UOKiK na koncentrację.
Grupa będzie także umacniać pozycję sieci franczyzowych, które mają się rozwijać w ramach swoich formatów. Dziś z Tradisem na zasadzie franczyzy współpracuje ponad 4 tys. sklepów w ramach takich sieci jak Lewiatan (ponad 2 tys. placówek), Groszek (ok. 1100 placówek), Euro Sklep (ok. 650 placówek), Milea (ok. 100 placówek) i Koliber (drogerie, ok. 80 placówek). W większości przypadków są to bardzo luźne powiązania. Tradis pracuje jednak nad tym, by je usztywnić. Spółka wdrożyła nową politykę handlową. Premiuje lojalność i chęć zacieśniania współpracy – detaliści, którzy zdecydują się na stałą, bliską współpracę otrzymują lepsze warunki handlowe i dodatkowe bonusy.
W najbliższych tygodniach planowana jest jeszcze jedna zmiana. Spółka chce uzupełnić swoją ofertę franczyzową o koncept skierowany do nowej grupy klientów. Na razie jednak nie zdradza szczegółów.
Poza przejęciami w obszarze dystrybucji i dalszym pozyskiwaniu partnerów do sieci franczyzowych, Tradis będzie koncentrował się również na współpracy ze spółdzielniami w ramach dedykowanego im projektu PSD. Z grupą współpracują już 63 spółdzielnie, zarządzające ponad 520 sklepami. Spółdzielcy i PSD właśnie wprowadzili na rynek wspólną sieć sklepów Gama, która do grudnia będzie liczyła co najmniej 25 placówek, a w przyszłym roku powiększy się o minimum 50 kolejnych lokalizacji. Tylko we wrześniu Gama pojawi się m.in. w Kołobrzegu, Pruszczu Gdańskim, Dobrym Mieście i Pułtusku.