Toy Planet współpracuje z Quadri Foglio

Autor: Redakcja
Data dodania: 26 stycznia 2011
Kategoria:
Toy_Planet__QFPowstał pierwszy sklep łączący obie oferty. Toy Planet nie wyklucza analogicznych projektów we współpracy z innymi markami dziecięcymi. Na jakie korzyści mogą liczyć ich franczyzobiorcy?

Pierwszy sklep, w którym można kupić zarówno odzież dziecięcą marki Quadri Foglio, jak i zabawki największych światowych producentów dostępne w sklepach Toy Planet, ruszył w listopadzie ubiegłego roku w szczecińskim CH Molo. Jest to projekt pilotażowy, ale jeśli okaże się sukcesem, zapewne powstanie takich sklepów więcej. Pierwsza wspólna placówka Toy Planet i Quadri Foglio jest jednostką franczyzową, a jej otwarcie jest efektem porozumienia się właścicieli obu marek i ich zbieżnych wniosków co do aktualnej, trudnej sytuacji rynkowej.

- Z powodu spowolnienia gospodarczego, stałego zwiększania się liczby centrów handlowych i konkurencji, przychody naszych sklepów się zmniejszyły, a z drugiej strony koszty z tytułu najmu powierzchni wyraźnie wzrosły na skutek osłabienia złotego. Czynniki te spowodowały, że rentowność sklepów wyraźnie spadła. Postanowiłem podjąć działania, które mogłyby poprawić tę sytuację. Dlatego rozpocząłem rozmowy z innymi franczyzowymi sieciami sklepów z artykułami dla dzieci, których oferta mogłaby stanowić uzupełnienie sklepów Toy Planet i na odwrót - mówi Robert Momocki, właściciel marki Toy Planet.

Toy_Planet__QF_Molo_SzecinW pierwszej kolejności powstała placówka będąca połączeniem oferty Toy Planet i Quadri Foglio. Ale właściciel sieci sklepów z zabawkami zawarł już wstępne porozumienia także z innymi firmami, tak więc w przyszłości mogą również powstać sklepy będące połączeniem Toy Planet z inną marką odzieży dziecięcej.

- Wszystko będzie zależało od lokalizacji, zainteresowania nią ze strony poszczególnych sieci, możliwości inwestycyjnych potencjalnego franczyzobiorcy, a także jego ostatecznej decyzji co do tego, jak ma wyglądać sklep. Ja ze swojej strony będę zachęcał potencjalnych partnerów dysponujących nieco większym budżetem do otwierania Toy Planet połączonego z inną marką. A z kolei inni franczyzdawcy z branży, z którymi się porozumieliśmy, będą rekomendować naszą sieć - wyjaśnia Robert Momocki.

Korzyści z takiej współpracy dla obu marek, a także ich franczyzobiorców, mogą być bardzo duże. Większa powierzchnia pozwala wynegocjować niższą stawkę czynszu za mkw. Prowadzenie jednego większego sklepu zamiast dwóch małych generuje także oszczędności personalne - wystarczą 2-3 osoby do obsługi zamiast 4. Ponadto można oczywiście liczyć na wyższe przychody wynikające z szerszej oferty. Często rodzice, przychodząc po zakup zabawki, wyjdą także z ubrankiem dla dziecka i na odwrót.

- Pierwsze tygodnie po otwarciu sklepu w CH Molo bardzo miło nas zaskoczyły i potwierdzają słuszność obranej drogi - zapewnia Robert Momocki. Tworzona przez niego sieć Toy Planet liczy obecnie 22 placówki, w tym 10 franczyzowych. Na koniec bieżącego roku ma powiększyć się do ok. 30-35 lokalizacji.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 11 sierpnia 2022
Ponad połowa Polaków akceptuje pracę na czarno
Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram