Toy Planet rozwija współpracę z Quadri Foglio

Autor: Redakcja
Data dodania: 24 maja 2011
Kategoria:
Toy_Planet__QFPowstały już trzy sklepy franczyzowe z ofertą obu marek. Zainteresowanie franczyzą w branży artykułów dla dzieci nie maleje, choć popyt na nie ze strony klientów lekko osłabł.

Część franczyzobiorców sieci sklepów z zabawkami Toy Planet decyduje się na otwarcie placówki wyłącznie tej firmy, ale wielu bardzo poważnie rozważa skorzystanie z koncepcji udostępnionej pod koniec ubiegłego roku, tj. połączenia w ramach jednego sklepu oferty Toy Planet z asortymentem innej sieci.

Pierwsza taka placówka, działająca pod szyldem Toy Planet & Quadri Foglio, ruszyła w listopadzie 2010 r. w CH Molo w Szczecinie. Dwie kolejne w tym roku w Stargardzie Szczecińskim i Lesznie. Wszystkie trzy sprzedają zabawki oraz odzież dziecięcą. Z kolei franczyzobiorca, który w kwietniu otworzył sklep Toy Planet w Galerii Gołąbkowice w Nowym Sączu, skorzystał z sugestii franczyzodawcy i zdecydował się uzupełnić jego ofertę produktami upominkowymi Kukartki. W sumie na 5 otwartych od początku tego roku sklepów Toy Planet tylko dwa zdecydowały się skorzystać wyłącznie z oferty franczyzowej tej sieci.

- Obecnie bardzo dobrze rozwija się współpraca z Quadri Foglio, aczkolwiek na rzeczywiste podsumowanie i ocenę wyników wspólnych sklepów trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy. Warto też dodać, że nie ograniczamy naszym franczyzobiorcom możliwości współpracy wyłącznie do sieci Quadri Foglio. Umożliwiamy im także podjęcie współpracy z innymi producentami odzieży dziecięcej -  mówi Robert Momocki, właściciel firmy Creator, tworzącej sieć sklepów Toy Planet.

I dodaje: - Idea łączenia w ramach jednego sklepu produktów kilku marek skierowanych do podobnej grupy klientów na pewno jest słuszna. Dzięki temu można znacząco zwiększyć przychody przy niewielkim wzroście kosztów. Bowiem im większa powierzchnia, tym niższa cena czynszu za metr kwadratowy powierzchni w centrum handlowym. Analizy niektórych lokalizacji pokazywały, że w tej samej galerii można otworzyć sklep 130 mkw. w połączeniu z odzieżą za niewiele większą sumę niż 85 mkw.

Poszukiwanie sposobów na zwiększenie przychodów jest obecnie o tyle istotne, że branżę artykułów dla dzieci, po kilku latach nieprzerwanie dobrej koniunktury, w ubiegłym roku dotknął kryzys. Pierwsze miesiące 2011 r. pozwalają przypuszczać, że sytuacja będzie się poprawiać, ale na razie sprzedaż nadal jest na niższym poziomie niż dawniej.

- Franczyzobiorcy, którzy podejmują z nami współpracę, mają świadomość tego, co dzieje się na rynku. Jednak w sytuacji, gdy mają odpowiednie środki i, co najważniejsze, dobrą lokalizację, decydują się na inwestycję już teraz, wiedząc, że po kryzysie nadejdzie kilka tłustych lat. Inwestycja w nasz sklep pochłania około dwustu tysięcy złotych, franczyzobiorcy nie liczą więc na zwrot w kilka miesięcy, ale oceniają jej atrakcyjność w długofalowej perspektywie - wyjaśnia Robert Momcki.

Obecnie w sieci Toy Planet działa 26 sklepów, na koniec bieżącego roku ma ich być ponad 30.

Joanna Cabaj - Bonicka

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

Data dodania: 10 sierpnia 2022
Sieć Duży Ben ma już 250 sklepów
Data dodania: 9 sierpnia 2022
Franczyza czy własny biznes?
Data dodania: 8 sierpnia 2022
Franczyza na niepewne czasy
Data dodania: 5 sierpnia 2022
Żabka liczy już 8500 sklepów

zobacz więcej

Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram