Toy Planet obniża ceny i celuje w mniejsze miasta

Autor: Redakcja
Data dodania: 10 maja 2010
Kategoria:
Toy_Planet_placowkaDotychczas te sklepy pojawiały się wyłącznie w galeriach handlowych w większych miastach. Franczyzobiorca z nowo uruchomionej placówki w Augustowie, który nalegał na otwarcie jej przy ulicy, może jednak zmienić politykę sieci w tym względzie.

– Dotychczas odmawialiśmy osobom, które chciały otwierać sklep Toy Planet poza galerią handlową i do tego w mniejszej miejscowści. Franczyzobiorca z Augustowa wykazał się jednak dużą pasją i determinacją i przekonał nas do swojej koncepcji. To nasza pierwsza placówka zlokalizowana przy ulicy, jej wyniki napawają optymizmem. Nauczyło to nas, by dokładniej badać tego typu propozycje. Dlatego zamierzamy zachęcać kolejnych potencjalnych franczyzobiorców dysponujących tego typu lokalizacjami do współpracy – mówi portalowi FranczyzawPolsce.pl Robert Momocki z firmy Creator, która buduje sieć sklepów Toy Planet.

Creator jest dystrybutorem zabawek m.in. takich marek jak Berchet, Smoby, Ecoiffler, Klein. Są to dość drogie zabawki, co  było jednym z powodów obrania strategii rozwoju w oparciu głównie o duże miasta. W tym roku jednak firma zmienia politykę cenową, co uczyni jej ofertę bardziej przystępną. – Rok 2009 był kolejnym rokiem bardzo dużych wzrostów naszych zamówień u najważniejszych dostawców. To spowodowało, że byliśmy w stanie wynegocjować lepsze warunki handlowe. Dzięki temu możemy obniżyć cenę detaliczną, pracując na takiej samej marży – wyjaśnia Robert Momocki.

Wzrost zamówień był jednak przede wszystkim wynikiem powiększenia sieci. W istniejących placówkach sprzedaż w ubiegłym roku była podobna jak w 2008 r., podczas gdy wcześniej notowały one rok do roku spore wzrosty. Prawdopodobnie jest to wynik kryzysu.

Na ten rok Toy Planet zaplanował ok. 10 nowych placówek. – Niekiedy w rozwoju przeszkadzają nam przesunięcia w otwarciach centrów handlowych. Mamy podpisane umowy z dwoma czy trzema galeriami, których uruchomienie było zapowiadane na ten rok, a teraz już wiadomo, że nastąpi ono dopiero w 2011 r. – wyjaśnia Momocki. Niemniej sześć otwarć Toy Planet już udało się zrealizować.

Powstały sklepy w CH Zabobrze w Jeleniej Górze (placówka własna), w Galerii Łódzkiej w Łodzi (własna), w CH Nowy Świat w Rzeszowie (franczyzowa) oraz wspomniana już placówka franczyzowa w Augustowie. Do tego Toy Planet przejął dwa sklepy Świat Zabawek Berchet w Gdańsku, które zostały przebrandowane na Toy Planet. Na razie są to placówki własne, ale po wprowadzeniu nowego asortymentu, standardów, podniesieniu obrotów centrala będzie chciała oddać je franczyzobiorcom.

Inwestycja w sklep Toy Planet mieszczący się w galerii handlowej to wydatek rzędu ok. 200 tys. zł netto. W tej kwocie zawiera się wyposażanie sklepu w odpowiednie meble, sprzęt, zatowarowanie oraz kaucje. Centrala Toy Planet dla każdej lokalizacji robi biznes plan, decyduje się na inwestycję tylko wówczas,  gdy wynika z niego, że okres zwrotu nie przekracza 24 miesięcy.

Joanna Cabaj - Bonicka
jcabaj@arss.com.pl

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram