Town & Country : Jak wprowadzić nową markę na polski rynek?

Autor: Redakcja
Data dodania: 8 czerwca 2009
Kategoria:
logo_town.domy.jpg
logo_town.domy.jpgKryzys najmocniej uderzył w branżę budowlaną. Spółka HS-Solid Polska Sp. z o.o. wyłączny franczyzodawca systemu Town & Country na terenie Polski, na przekór wielu pesymistycznym prognozom postanowiła wprowadzić nową markę na polski rynek rozwijając sieć franczyzową.

Wywiadu udzielił Pan Dietmar Krywald, Członek Zarządu HS-Solid Polska Sp. z o.o. 

Kiedy powstała marka Town & Country?

Marka Town & Country istnieje na rynku europejskim już od 12 lat. Centrala firmy mieści się w mieście Behringen w niemieckiej Turyngii.

Sieć rozwijana była od początku?

Założycielami sieci Town & Country są Państwo Gabriele i Jürgen Dawo. Z racji tego, że dysponowali oni już doświadczeniem zdobytym przy okazji tworzenia systemu franczyzowego firm pośredniczących w handlu nieruchomościami, świadomie przenieśli tę ideę na branżę budowlaną. Już w 2003 roku firma Town & Country uznana została za „Franczyzodawcę roku” w rankingu przeprowadzonym przez magazyn gospodarczy „Impulse”, wyprzedzając 800 innych przedsiębiorstw o podobnej strukturze organizacyjnej.

 W Polsce tez stawiacie na franczyzę?

W Polsce, po wypróbowaniu działania systemu na przedsiębiorstwie pilotażowym, które prowadziło działalność od 2005 roku, zamierzamy wejść na rynek ogólnokrajowy. Od początku tego roku aktywnie rozwijamy sieć franczyzową i dążymy do tego, aby marka Town & Country była coraz bardziej rozpoznawalna. Pilotażowa placówka franczyzowa działa w Szczecinie i obsługuje obszar województwa zachodniopomorskiego.

Kiedy zostanie uruchomiona kolejna placówka?

W kwietniu tego roku została podpisana umowa franczyzowa z przedsiębiorcą działającym na terenie województwa Śląskiego, który wchodzi z impetem na rynek Katowic i okolic. Ma już nawet za sobą udział w lokalnych imprezach targowych. Chcemy, aby w kolejnych miesiącach swoją działalność rozpoczęli autoryzowani partnerzy z Bydgoszczy i Wrocławia.

Takie właśnie macie plany na 2009 rok?

Po wprowadzeniu systemu Town & Country na rynek polski, chcemy skupić się na pozyskaniu nowych franczyzobiorców, a także na działaniach mających na celu zwiększenie rozpoznawalności naszej marki na terenie całego kraju. Do końca roku planujemy otworzyć 5 nowych jednostek franczyzowych. W chwili obecnej prowadzone są intensywne rozmowy z kandydatami na partnerów z różnych regionów Polski min. z województwa Małopolskiego, Dolnośląskiego, Wielkopolskiego, Kujawsko-Pomorskiego. Pragnę podkreślić, że nie zależy nam na stworzeniu jak największej liczby placówek w jak najkrótszym czasie. Naszym celem jest zagwarantowanie klientom najwyższej jakości usług i poczucia bezpieczeństwa -z tego względu do systemu dopuszczamy jedynie partnerów z odpowiednim przygotowaniem i kwalifikacjami.

A poza rozwojem sieci, na czym będziecie się skupiać?

Oprócz aktywnych działań, mających na celu pozyskanie nowych partnerów, pracujemy także nad nowymi projektami domów, które chcemy wprowadzić do naszej oferty oraz sukcesywnie rozszerzamy pakiet franczyzowy. Jakie maja Państwo plany rozwoju sieci w najbliższych latach? Jak już wspominałem wcześniej, do końca tego roku mamy zamiar pozyskać pięciu nowych partnerów, a do końca 2010 chcemy mieć reprezentantów w każdym z 16 województw. Dążymy do tego, aby domy Town & Country stanowiły w każdym z regionów 10-15 % wszystkich realizowanych inwestycji tego typu rocznie.

Ile jednostek Państwo posiadacie?

Do systemu Town & Country należy obecnie ok.150 partnerów franczyzowych w dziewięciu państwach europejskich.

W jakich krajach?

Są to min takie kraje jak Niemcy, Austria, Szwajcaria, Hiszpania, Czechy, Słowacja. W Polsce do końca roku 2008 sami pełniliśmy obowiązki franczyzobiorcy i zajmowaliśmy się budową oraz sprzedażą domów. Na podstawie zdobytych doświadczeń stworzyliśmy obszerny pakiet franczyzowy i mogliśmy skupić się od początku tego roku na rozbudowie systemu i pozyskaniu nowych Partnerów.

Co daje Państwu franczyza?

Rozwijanie sieci franczyzowej jest niezmiernie trudnym ale i ciekawym wyzwaniem. W swojej codziennej pracy staramy się stosować w praktyce słowa prof. Wolfganga Mewesa, który powiedział:''Kto pomnaża korzyści innych, sam zyskuje najwięcej”.

Co nowego oferujecie?

Wprowadziliśmy na rynek polski unikalny produkt w postaci tradycyjnych domów w technologii murowanej z pakietem trzech certyfikatów gwarancyjnych. Dzięki nim umożliwiamy przeciętnym rodzinom realizację marzeń o budowie własnego domu, gwarantując najwyższą jakość usług, terminowość i poczucie bezpieczeństwa. Daje to nam ogromną satysfakcję, a jednocześnie sprawia, że nasza oferta wzbudza coraz większe zainteresowanie klientów.

Z czym wiązało się wprowadzenie Town & Country na polski rynek? Z jakimi trudnościami musieliście się zmierzyć?

Aby w praktyce sprawdzić funkcjonowanie systemu Town & Country na polskim rynku, firma HS-Solid Polska przez pierwsze trzy lata działalności sama zajmowała się budową domów. W tym czasie przystosowywaliśmy projekty naszych domów do polskiego prawa budowlanego oraz ukształtowaliśmy naszą ofertę tak, aby mogła sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagającego polskiego klienta. W 2008 zmieniliśmy profil działalności i skupiliśmy się przede wszystkim na przygotowaniu całego zaplecza umożliwiającego działanie sieci franczyzowej. Z racji tego, ze jest to bardzo złożone i odpowiedzialne zadanie, dopiero od stycznia 2009 zaczęliśmy aktywnie działać na rzecz rozwoju tej sieci.

Czy Państwa działalność w ostatnich miesiącach odzwierciedla atmosferę na rynkach? Mówi się, że branża budowlana najciężej odczuwa skutki kryzysu.

Bardzo uważnie śledzimy sytuację w sektorze finansowym i w branży budowlanej, jednak nie jesteśmy nią przerażeni. Na przekór wielu pesymistycznym prognozom zauważyliśmy wzrost zainteresowania budową domów jednorodzinnych. Wielu Polaków doszło do wniosku, że nieruchomości, to o wiele lepsza lokata kapitału niż inwestowanie np. w akcje. Mimo nieustannie napływających wiadomościach o kryzysie i jego skutkach patrzymy optymistycznie w przyszłość. To właśnie teraz klienci szczególnie doceniają pakiet ubezpieczeń, jaki im oferujemy. Zapewniamy naszym inwestorom poczucie bezpieczeństwa od momentu rozpoczęcia budowy, nie tylko do momentu ukończenia budowy, ale także na długi czas po przekazaniu kluczy. Jest to dzisiaj nieoceniona zaleta naszej oferty. Jesteśmy zdania, że polski rynek jest szalenie przyszłościowy. Szacujemy, że przynajmniej do 2012 roku cechować go będzie tendencja wzrostowa, zwłaszcza, jeśli chodzi o rozwój infrastruktury i budownictwo jednorodzinne.

Dziękujemy za rozmowę

Agnieszka Grabuś , 02 czerwca 2009 r.  

 

Dołącz do newslettera

zobacz więcej

Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram