Towary i usługi lubimy kupować przez internet

Autor: Redakcja
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Już 55% Polaków, kupując towary lub usługi, wybiera elektroniczne kanały sprzedaży. Pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów - wynika z raportu „Klient w świecie cyfrowym” przygotowanym przez PwC.

Jak pokazują badania, 48% przedsiębiorców, którzy wdrożyli sprzedaż internetową, zwiększyło swoje przychody. Kanały elektroniczne są cenione za możliwość zakupu o dowolnej porze (65% respondentów), wygodę (61%) oraz atrakcyjne ceny (60%). Z kolei tradycyjne sklepy dają możliwość uzyskania porady czy informacji (docenia to 60% respondentów badania), natychmiastowego otrzymania produktu po zakupie (38%) i sprawdzenia go przed zakupem (38%).

Autorzy raportu zwracają uwagę, że obecna sytuacja, w której klienci korzystają jednocześnie z kanałów cyfrowych i tradycyjnych, stanowi dla firm ogromne wyzwanie i wymaga od nich przygotowania właściwej strategii.

Wiele firm handlowych rozwijających sieci sklepów partnerskich dostrzegło ten trend i wdrożyło funkcjonalności umożliwiające wygodne zakupy klientom. Jedną z nich jest usługa click and collect, którą udostępniły sieci drogeryjne (m.in. Jasmin i Jawa) czy sieć sklepów odzieżowo-obuwniczych Hummel Polska.
Podejście omnichannel jest szczególnie istotne na etapie procesu sprzedaży, gdyż płynne przechodzenie potencjalnego klienta pomiędzy kanałami zwiększa prawdopodobieństwo, że kupi on produkt czy usługę.

W modelu omnichannel chodzi tak naprawdę o komfort klienta. To on decyduje co, jak i kiedy chce kupować. Rolą sprzedawcy jest dostosowanie się do tych preferencji. A co za tym idzie - przedstawienie oferty spójnej, budującej podobne emocje i wrażenia, niezależnie od wybranego przez klienta kanału – podsumowuje Grzegorz Łaptaś, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego PwC.

Dołącz do newslettera

Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram