Top 10 - najciekawsze Trendy Franczyzy z 2015 roku

Autor: Redakcja
Data dodania: 4 stycznia 2016
Kategoria:
Foto: pixabay.com
O czym najchętniej czytaliście w roku 2015?

Czytelnicy, chcecie wiedzieć, co najbardziej interesowało Was w 2015 roku? My już wiemy - problemy z otwieraniem własnego biznesu - również te finansowe, przyczyny zatorów płatniczych, konkurencja bizensu tradycyjnego i internetowego, gastronomia i lodziarnie a także wyniki naszych badań. Prezentujemy najchętniej czytane teksty działu Trendy Franczyzy z zeszłego roku. Warto rzucić okiem - miłej lektury!

 

1. Co przeszkadza w otwarciu biznesu franczyzowego?

Foto: freeimages.com

Co najbardziej odstrasza franczyzobiorców? Długość trwania umowy, konieczność dzielenia się zyskiem z dawcą licencji? Owszem, te dwa czynniki są przeszkodą w otwarciu biznesu franczyzowego. Ale – zdaniem użytkowników portalu www.FranczyzawPolsce.pl - najmniej istotną. Co więc przeszkadza najmocniej? Opłata wstępna – to ona jest winowajczynią. Aż połowa uczestników sondy portalu www.FranczyzawPolsce.pl uznała, że to największa przeszkoda w otwarciu biznesu franczyzowego.

2. Lodziarnie na medal

Foto: LODOstrefa

- Wszystko to brzmi bardzo poważnie, a przecież chodzi tylko o lody… - Właśnie! Jeśli ktoś ma takie podejście do biznesu, to daleko nie zajdzie. Nie ma znaczenia, jaka to branża. Klienci nie są naiwni. Błyskawicznie orientują się w tym, kto traktuje ich z szacunkiem, a kto próbuje na nich tylko żerować - o tym, jak sukcesywnie rozwijać biznes w różnych obszarach opowiada nam Joanna Misiakowska, współwłaścicielka firmy LODOstrefa™.

3. Ile czekamy na pieniądze i dlaczego tak długo?

Foto: freeimages.com

O tym, że Polska wiedzie prym w rankingach związanych z nieterminowym regulowaniem należności przekonują systematycznie raporty wywiadowni gospodarczych. Ile średnio czekamy na pieniądze, a ile dochodzimy ich w sądzie oraz jakie są przyczyny opóźnień w płatnościach? Specjaliści od windykacji ujawniają powody, na które najczęściej powołują się dłużnicy.

 

4. Skąd wziąć pieniądze na własny biznes?

Foto: freeimages.com

Pozyskanie kapitału na rozkręcenie własnego biznesu czy na rozwój już działającej firmy niejednemu przedsiębiorcy spędza sen z powiek. Zdobycie finansowania na uruchomienie biznesu jest, obok wysokich składek na ZUS, podstawowym problemem w oczach początkujących biznesmenów. Okazuje się jednak, że możliwości zdobycia środków na start w biznesie nie brakuje.

 

 

5. Mały format - pewny zysk

Foto: freeimages.com

Rosnące nasycenie nowoczesną powierzchnią handlową oraz dojrzałość rynku handlowego w Polsce skłaniają najemców, deweloperów i inwestorów do poszukiwania nowych strategii rozwoju, w tym testowania nowych rynków czy konceptów.

 

 

6. Moda na fastfood nie przemija

Foto: pixabay.com

Wydawać by się mogło, że nic nowego w tym segmencie gastronomii już nie da się wymyślić – hamburgery, frytki, hot dogi, pizza, dania na bazie kurczaka, naleśniki czy paszteciki – flagowe dania barów fast food już nie robią piorunującego wrażenia. Mimo to, co roku pojawiają się kolejne lokale, budki i przyczepy gastronomiczne serwujące szybkie dania. A to oznacza, że mimo popularyzacji zdrowego jedzenia i mody na „bycie fit”, fast foody nie żegnają się ze swoją klientelą. Nawykami żywieniowymi wielu Polaków wciąż steruje McDonald’s, KFC, Pizza Hut, Telepizza czy Subway. Ich sukces próbują powtórzyć polskie marki, które też nieźle sobie radzą budując sieć lokali za pomocą franczyzy.

 

 

7. Jak zostać restauratorem?

Foto: pixabay.com

Kawiarnia, restauracja a może pub? Takie myśli kiełkują w głowach wielu nie tylko początkujących restauratorów. Marzą o stworzeniu miejsca z miłą atmosferą, dobą kawą, jedzeniem. Ich największym błędem jest to, że chcą realizować swoje marzenie a nie zaspokajać potrzeby klientów.

 

 

8. Brakuje lokalizacji dla luksusowych marek

Foto: freeimages.com

Polska na tle innych państw europejskich jest w czołówce pod względem obecności światowych marek oraz zainteresowania rozwojem najemców z segmentu premium. Jednak dla wielu detalistów ograniczeniem do wejścia na nasz rynek jest problem ze znalezieniem w dużych miastach odpowiednich lokalizacji dla swoich flagowych sklepów.

 

9. Internet zmienia sieci drogeryjne

Foto: freeimages.com

Do niedawna o sytuacji na rynku kosmetyków w Polsce decydowały dyskonty i sieci drogeryjne. Wyłoniła się jednak kolejna konkurencyjna grupa graczy udowadniająca, że e-platforma to nie dodatek do tradycyjnej sprzedaży, lecz warunek pozostania na rynku.

 

10. Niezależne apteki przegrywają z sieciami

Foto: freeimages.com

W ciągu najbliższych pięciu lat z polskiego rynku może zniknąć około 30% niezależnych aptek. Nie oznacza to jednak, że rynek się skurczy. Zastąpią je placówki należące do sieci franczyzowych, grup zakupowych i hurtowni.

 

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - O tym się mówi

zobacz więcej

Data dodania: 30 listopada 2022
Polacy chcą żyć zdrowo, przedsiębiorcy mogą na tym zarobić
Data dodania: 28 września 2022
Analiza założeń do projektu ustawy o umowie franczyzy
Data dodania: 2 września 2022
Piękno i pieniądze
Data dodania: 12 lipca 2022
Pomysły na biznes w domu
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram