Szwajcarskie zegarki, które początkowo miały być sprzedawane do Stanów Zjednoczonych i Imperium Rosyjskiego zdobyły cały świat. I – jak przekonuje prezes firmy Tissot – są dostępne nie tylko dla celebrytów, ale dla szerokiego grona miłośników tradycyjnych zegarków.
„Być nowoczesnym, to znaczy wyprzedzać swój czas dokładnie o tyle, by mógł on nas wygodnie dogonić” - powiedziała Louise de Vilmorin, francuska powieściopisarka, poetka i dziennikarka. Dziś możemy powiedzieć, że być nowoczesnym to oznacza także odwołanie się do tradycji i korzeni. Wystarczy przypomnieć, że jednym z ważnych elementów stylizacji nowoczesnych kreacji modowych są zegarki ręczne - mimo że żyjemy w epoce nowych technologii, kiedy jedno narzędzie mieszczące się w kieszenie zastępuje nam zegarek, telefon, komputer czy kartę płatniczą. W czym tkwi magia tradycyjnych zegarków i dlaczego za produkty znanych firm jesteśmy w stanie zapłacić nie małe pieniądze?
Na to pytanie trudno jest odpowiedzieć jednym zdaniem. Zegarki to nie tylko funkcjonalne narzędzie, ale również modne akcesoria. I jest to moda ponadczasowa – klasyczna. Tradycyjne zegarki to także doskonały prezent, który możemy dać z okazji urodzin, otrzymania stopnia naukowego czy po prostu jako znak przyjaźni. Wagę tych wydarzeń mogą podkreślić wygrawerowane życzenia na wewnętrznej stronie zegarka.
Światowi producenci zegarków nie muszą się więc obawiać, że popyt na te produkty osłabnie. Znane na całym świecie zegarki chętnie noszą gwiazdy i – jak zapewnia w wywiadzie dla tygodnika „Newsweek” Francoise Thiebaud, prezes firmy Tissot – coraz więcej ludzi będzie mogło sobie pozwolić na autentyczny, szwajcarski zegarek. W Polsce oferta produktowa tej firmy jest dostępna m.in. na platformie: http://www.zegarmistrz.com/Zegarki_Tissot-k30-0--.html.
Markę charakteryzuje polityka umiarkowanych cen, szwajcarska jakość zbudowana na tradycyjnych, rodzinnych wartościach oraz strategia odważnych projektów - tak pokrótce można scharakteryzować firmę Tissot obecną na rynku od 1853 roku.
Historia marki
Tissot, szwajcarskie przedsiębiorstwo mające swoją siedzibę w miejscowości Le Locle w Szwajcarii, specjalizujące się w produkcji wysokiej jakości zegarków. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1853 roku przez Charles Emile Tissot w Le Locle. Zegarki produkowane w firmie miały być sprzedawane do Stanów Zjednoczonych i Imperium Rosyjskiego. W 1904 roku Tissot otrzymało order od cara Mikołaja II Romanowa za dostarczenie najlepszego zegarka kieszonkowego dla armii rosyjskiej. W 1915 roku wyprodukowano pierwszy zegarek naręczny, a w 1930 roku zegarek antymagnetyczny. W 1930 roku przedsiębiorstwo przestało być przedsiębiorstwem rodzinnym, a zostało wykupione przez Swatch Group, w której skład wchodzą inne firmy tej branży.
Z kolei z serwisu Chronos24.pl możemy dowiedzieć się, że powstanie manufaktury CHs Tissot & Fils przypadło na okres gruntownych przemian w Europie, które doprowadziły do powstania lokalnych warsztatów i zmechanizowanych fabryk. Do roli zawodowej arystokracji urosła pozycja zegarmistrzów małogabarytowych znajdujących zatrudnienie w powstających zakładach rzemieślniczych w wielu miejscowościach Szwajcarii.
Stanowili oni fundament branży zwanej chronometrią działającej na zasadach savoir-faire. Przemysł chronometryczny, ukształtowany przez ok. sto różnych profesji opierał się na podziale produkcji pomiędzy wąsko wyspecjalizowane rzemiosła, takie np. jak: wytwarzanie mechanizmów wychwytowych czy regulowanie balansów (tzw. regleurs). Wszystkie te zmiany przyczyniły się do powstania całkowicie nowego systemu przemysłowego w obrębie Neuchâtel, którego częścią stał się także Tissot.
Czasomierze z duchem czasu
Krzyż w logo firmy symbolizuje szwajcarską jakość i niezawodność, z których Tissot słynie już od 1853 roku. Sprzedawane w ponad 160 krajach świata czasomierze tej marki powstają z wyjątkowych materiałów, urzekają funkcjonalnością i wyszukanym wzornictwem oraz oferowane są w przystępnej cenie. Marka pozostaje wierna swojemu hasłu „Innovators by Tradition", nieustannie pracując nad kolejnymi pionierskimi rozwiązaniami.
Zegarmistrzowska precyzja Tissot była wielokrotnie doceniana. Firma pełni rolę Oficjalnego Chronometrażysty i Partnera koszykarskiej ligi NBA oraz międzynarodowej federacji koszykówki FIBA i chińskiej ligi koszykówki CBA, wyścigu kolarskiego Tour de France oraz unii UCI i organizowanych przez nią mistrzostw świata w kolarstwie szosowym, zawodów motocyklowych MotoGP™ oraz FIM World Superbike, a także francuskiej ligi rugby TOP14 i rozgrywek rugby: Pucharu Sześciu Narodów oraz Europejskiego Pucharu Champions i Challenge. Podobny zaszczyt spotkał markę Tissot w przypadku mistrzostw świata w szermierce i hokeju na lodzie oraz australijskiej ligi futbolowej AFL.
Dołącz do newslettera
Ważne linki
Na skróty
Katalog franczyz
Kwoty inwestycji