the_mexican
Obecnie wszystkie lokale działające pod markami rozwijanymi przez Mex Polska należą do spółki. Jest to 10 restauracji meksykańskich The Mexican, 2 minibrowary z kuchnią brazylijską pod marką Browar de Brasil, 2 restauracje utrzymane w klimacie PRL Pijalnia Wódki i Piwa oraz 4 kluby muzyczne. Wczoraj spółka opublikowała prospekt emisyjny, w którym przedstawiła szczegółowo swoją strategię rozwoju. Jak się okazuje, jest w niej miejsce także na franczyzę.
Rozwijana będzie także sieć lokali z kuchnią meksykańską, zwłaszcza, że to właśnie ona ma, według Mex Polska, największy potencjał. Spółka szacuje, że docelowo jest w Polsce miejsce dla 40 takich lokali. - Spółka rozważa również rozwój sieci The Mexican, ze względu na relatywnie niskie nakłady inwestycyjne, w formie franczyzowej w centrach handlowych i mniejszych miastach – poinformowano w prospekcie emisyjnym. Dla marki Pijalnia Wódki i Piwa potencjał rozwoju oszacowano na poziomie 30 lokali, Browar de Brasil – 20, zaś klubów muzycznych zarządzanych przez Mex Polska może powstać 12.
W restauracjach The Mexican, które mogą być rozwijane również na zasadzie franczyzy, można skosztować potraw opartych na oryginalnych recepturach kuchni meksykańskiej. Lokale chcarakteryzują się też wyraźnie rozpoznawalnym, unikalnym meksykańskim wystrojem odznaczającym się dużą dbałością o szczegóły. Obecnie restauracje tej sieci odwiedzić można w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Sopocie i Zakopanem.
Przychody Mex Polska w tym roku mają wynieść 45 mln zł, o 50 proc. więcej niż przed rokiem, zaś zysk netto 5,1 mln zł (wzrost o 19 proc). W przyszłym roku dynamika ma wynieść odpowiednio 36 proc. dla przychodów i 50 proc. dla zysku netto. Możemy się spodziewać, że spółka skoncentruje się w przyszłości nie tylko na rozwijaniu obecnych sieci, w jej portfolio mogą pojawić się nowe marki – tworzone samodzielnie od podstaw bądź włączone do grupy poprzez przejęcie lokalnych sieci (np. pizzerii bądź sushi barów).