TelForceOne chce wzmocnić pozycję na rynku telefonów i smartfonów 

Autor: Redakcja
Data dodania: 24 marca 2015
Kategoria:
Foto: freeimages.com

Foto: freeimages.com

TelForceOne, notowany na GPW w Warszawie dystrybutor akcesoriów mobilnych i elektroniki konsumenckiej oraz producent telefonów i smartfonów myPhone, opublikował wyniki za 2014 rok. Grupa wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie blisko 300 mln zł (wzrost o 86,3% r/r).

W 2014 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży TelForceOne wyniosły 290,1 mln zł (wzrost o 86,3% r/r). Grupa wypracowała zysk brutto na sprzedaży na poziomie 63,1 mln zł (wzrost o 39,6% r/r), zysk EBITDA wyniósł 13,2 mln zł (wzrost o 15,3% r/r), zysk operacyjny 11,0 mln zł (wzrost o 13,7% r/r), a zysk netto 6,5 mln zł (wzrost o 53,7% r/r).

W minionym roku grupa zwiększyła udział w głównych kanałach dystrybucyjnych – sieciach handlu wielkopowierzchniowego i wielkooddziałowego.

Było to możliwe dzięki realizacji dotychczasowych kontraktów, podpisaniu nowych umów, ale przede wszystkim poprzez wprowadzenie do oferty rozszerzonego zakresu urządzeń i akcesoriów brandów A, czyli marek światowych producentów takich jak LG czy Nokia – mówi Wiesław Żywicki, wiceprezes TelForceOne.

W 2014 roku Grupa TelForceOne wypracowała solidne, ale niższe niż w analogicznym okresie marże. Marża brutto na sprzedaży wyniosła 21,7%, marża EBITDA 4,6%, marża EBIT 3,8%, a marża netto 2,2%.

Poprzez rozszerzenie portfolio o produkty marek obcych zwiększyliśmy przewagi nad konkurencją w strategicznych obszarach i grupach produktowych. Polityka prowadzona w tym zakresie miała wpływ na generowane marże, co jest zjawiskiem naturalnym. W kolejnych kwartałach br. będziemy koncentrować się głównie na poprawie rentowności. Cel ten będziemy realizować w dużej mierze poprzez działania rynkowe i marketingowe mające skłaniać kluczowych odbiorców do większego udziału produktów premium naszych marek – dodaje Wiesław Żywicki.

Bardzo udany rok ma za sobą także spółka myPhone, która utrzymuje pozycję lidera w segmencie telefonów o prostej funkcjonalności.

Mamy ambicję wzmocnienia pozycji lidera także na rynku smartfonów wśród brandów B. Zgodnie z badaniami instytutu ARC Rynek i Opinia oraz MIT Media już teraz myPhone jest najbardziej rozpoznawalną polską marką smartfonów – mówi Radosław Trzeba, członek zarządu myPhone.

Także początek 2015 roku obfituje w istotne, pozytywne wydarzenia w Grupie. W połowie stycznia swoją premierę miała innowacyjna w skali światowej, wielkopowierzchniowa halowa instalacja oświetleniowa LED bezpośrednio zasilana z paneli fotowoltaicznych (LED+PV). Instalacje oświetleniowe w technologii LED przeznaczone do eksploatacji w obiektach przemysłowych, biurowych czy centrach handlowych realizowane są m.in. dla takich marek jak BOSH, Auchan, JTI czy Tauron.

W tym roku Grupa intensywnie pracuje także nad pozyskaniem nowych zagranicznych partnerów biznesowych, co realizuje m.in. poprzez udział we wszystkich najważniejszych wydarzeniach branżowych na świecie. Intensywnie rozwija także segment marek premium – do sprzedaży trafiła właśnie linia smartfonów Infinity.

INK

Dołącz do newslettera

Pozostałe artykuły - Aktualności

zobacz więcej

Data dodania: 20 kwietnia 2022
Smacznie, zdrowo i z zyskiem
Data dodania: 23 marca 2022
Franczyza na usługach
Data dodania: 10 stycznia 2022
Przed jakimi wyzwaniami stoi rynek franczyzy?
Data dodania: 3 stycznia 2022
Te 30 franczyz najbardziej interesuje Polaków
Copyright © 2007-2021 ARSS. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Opieka nad stroną: Lembicz.pl
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram