Telepizza_LOgo
Zarząd Telepizzy Polska poinformował o planach ekspansji swoich pizzerii w Krakowie. Wybrano wstępne lokalizacje oraz przeprowadzono rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami.
Koncept firmy jest odpowiedzią na zauważalny od pewnego czasu, coraz szybszy rozwój Krakowa. Powstają nowe osiedla, centra biurowe i jeden z największych w Polsce ośrodków akademickich, czyli – zdaniem Telepizzy – potencjalne lokalizacje, z których klienci będą zamawiać pizzę przez telefon.
Telepizza Poland należy do Grupy Telepizza, która posiadając niemal 1000 restauracji, należy do liderów na rynku pizzerii w takich krajach jak Polska, Hiszpania, Portugalia, Chile, Peru oraz Kolumbia. Pierwszy lokal powstał w sercu Madrytu, gdzie obecnie znajduje się centrala firmy. Do Polski Telepizza zawitała w 1992 r. Obecnie sieć krajowa liczy ponad 120 restauracji. System franczyzowy firmy wprowadzono z powodzeniem w 2001 roku i aktualnie w ramach sieci ponad połowa lokali prowadzona jest przez franczyzobiorców.
Aby przystąpić do sieci trzeba dysponować kwotą minimalną na poziomie 100 tys. zł. Wszystko zależy jednak od powierzchni danego lokalu (minimalna 100 mkw.), stanu technicznego oraz stopnia ingerencji w stan obecny. Telepizza stawia na lokalizacje w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców. Opłata wstępna wynosi 10 tys. zł, opłaty bieżąca i marketingowa zależą od osiąganego obrotu oraz okresu przynależności do sieci.
Adam Gieras